اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

رئیس سازمان اوقاف شیعه در ایالت یوپی هند

کتابخانه رضوی، مرکزی برای پژوهش در تمامی زمینه‌های علمی است

کد خبر : 44949

رئیس سازمان اوقاف شیعه در ایالت یوپی هند، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را با وجود منابع غنی علمی، مرکزی برای پژوهش در تمامی زمینه‌های علمی عنوان کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، سیدعلی زیدی، در بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، این مجموعه فرهنگی را نمونه‌ای منحصر به فرد در میان مراکز موقوفاتی جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: هند با وجود بیش از ۸ هزار ۵۰۰ موقوفه شیعیان، از وجود چنین مرکز غنی و جامعی برای پژوهش بی‌بهره است.

وی، تجمیع منابع مطالعاتی برای تمامی رشته‌های علمی زیر یک سقف را کاری عظیم توصیف کرد و این امر را نکته جالب توجه در بازدید خود برشمرد.

زیدی، همچنین در بازدید از تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، ایجاد یک تالار ویژه برای پژوهشگران با برخورداری از منابع غنی مطالعاتی را به عنوان خدمتی مفید و مؤثر برای محققان نام برد.

وی، نوع چیدمان و امکانات موجود در تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و دیگر بخش‌های این کتابخانه را در حد استانداردهای جهانی دانست و افزود: تهیه کتاب‌های مورد نیاز محققان موجب ترغیب و تشویق بیشتر آن ها به مطالعه و پژوهش می‌شود.

زیدی اظهار کرد: در مجموع می‌توان گفت که خدمات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نشان از توجه جدی این مجموعه به امر پژوهش و کتاب و کتابخوانی دارد.
گفتنی است قمرحسن رضوی مشاور ارشد دولت ایالت یوپی، احسن رضا؛ معاون اجرائی سازمان اوقاف شیعه ایالت یوپی از دیگر اعضاء این هیئت بودند که از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید به عمل آوردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن