شهری

وزیر بهداشت: نگران گرمازدگی زائران پیاده اربعین هستیم

کد خبر : 48601

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی اربعین گفت: با توجه به افزایش گرما در کشور عراق، هم‌اکنون گرمازدگی مهمترین نگرانی در خصوص زائران پیاده اربعین همزمان با دهه آخر صفر است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز پنج شنبه در حاشیه همایش “همراه با حکیمان” در مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با حضور میدانی در مرزهای مهران و شلمچه و بازدید از شرایط موجود، موضوع گرما زدگی برای زائران مهمترین دغدغه در منطقه است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اعزام زائران از مناطق مهران و شلمچه انجام می گیرد، گفت: تمهیدات که کشور میزبان در خصوص مقابله با گرما زدگی زائران انجام داده، خوب است اما با توجه به حضور بی شمار عاشقان امام حسین (ع) کافی نیست.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در کوتاه ترین مدت امکانات و تجهیزات برای مقابله با گرمازدگی زائران از سوی کشور ایران در مرزها فراهم شد.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی اربعین عنوان کرد: در مرزهای ایران کانس ها و پنل هایی عایق بندی شده برای مبارزه با گرما ایجاد شد تا افرادی که دچار مشکل می شوند به آنجا منتقل شوند.

عین اللهی ادامه داد: علاوه بر آن وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای نخستین‌بار یک بیمارستان مجهز به نام “شهید قاسم سلیمانی” را در فاصله ۵ دقیقه‌ای با مرز در منطقه شلمچه دایر کرده است تا پذیرای مراجعه‌کنندگان باشد.

وی با بیان اینکه تمام کادر درمان و خدمات بهداشتی در مناطق مرزی به صورت داوطلبانه فعال هستند، خاطر نشان کرد: از حدود ۳ ماه قبل با ماموریت هر یک از فعالیت حوزه درمان و بهداشت که داوطلبانه تمایل به خدمات رسانی در مرزها داشته اند، موافقت شده و در این خصوص به دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز دستوراتی داده شده است.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی اربعین اظهار داشت: علاوه بر آن تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان های مرزهای غربی کشور در آماده باش کامل هستند تا علاوه بر خدمات رسانی در خصوص گرمازدگی در دیگر موارد نیز کمک حال زائران باشند.

عین اللهی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در خاک کشور عراق مسوولیت نخواهد داشت، گفت: تنها هلال احمر ایران خدماتی را به زائران در خاک کشور عراق ارائه خواهد داد و با مراکز درمانی ایران در ارتباط است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن