اسلاید شواقتصادیستون اصلی

رکود بر پروژه‌های شهری تاثیرات کلانی داشته است

کد خبر : 3421
عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای شهر مشهد با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشور گفت: ما در وضعیت رکود اقتصادی قرار داریم که در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهری تاثیر کلان داشته است.

به گزارش صبح مشهد سید عبدالکریم جوادی   در خصوص سیاست‌گذاری اقتصادی شورای شهر مشهد در سال ۹۵ اظهار کرد: همانطورکه رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور تمامی حوزه‌های اقتصاد را دربر گرفته است، به صورت کلی ما نیز در وضعیت رکود اقتصادی بازار قرار داریم که در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های شهری تاثیر کلان داشته است.

جوادی ادامه داد: سیاست‌هایی که مدیریت شهری مشهد برای رونق اقتصادی و بازگشتن به حالت عادی در نظر دارد نیازمند معیارها و بسترهایی است که باید فراهم شود.

عضو کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد افزود: در این راستا تدبیرهایی پیرامون بسیاری از پروژه‌ها اندیشیده شده است که یکی از آنها تقدیم لایحه‌ای به شورا برای خروج از رکود بود و در صحن علنی شورا عنوان شد و به تصویب رسید، این مصوبه کمک زیادی به خروج از رکود کرد که از جمله آن خارج کردن صنعت ساخت و ساز از حالت رکود در سال ۹۵ است.

وی در خصوص جزئیات این لایحه خاطرنشان کرد: در این مصوبه کسانی که هزینه اولیه ساخت و ساز آنها  تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد، در ابتدا لازم نیست که مبلغ پروانه کار را بصورت کامل پرداخت کنند بنابراین دست سرمایه‌گذار برای شروع کار خالی نمی‌ماند بلکه می‌تواند این مبلغ را طی ۱۸ ماه پس از شروع کار بپردازد.

جوادی ادامه داد: کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند باید توجیه اقتصادی برای کارشان داشته باشند بنابراین مورد تشویق قرار گرفته و انگیزه‌ای سایر سرمایه‌گذاران برای‌فعالیت اقتصادی کاهش می‌یابد.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مبالغ زیادی برای فروش اوراق قطار شهری و ترمیم بافت های فرسوده صرف شده است، اظهارکرد: اینگونه اقدامات سبب به‌وجود آمدن بدهی‌های بسیاری با سودهای کلان به بانک‌ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تدبیری اندیشیده شده است تا پرداخت بدهی‌ها بصورت تهاتر انجام شود و تاکنون بدهی‌های کلان به بانک شهر و پرداخت شده و تقریبا به صفر رسیده است.

جوادی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیل شدن تعدادی از پروژه‌های بوستان‌های کوهسنگی و وکیل‌آباد مشهد به علت کمبود اعتبار اظهار کرد: بنده گمان نمی‌کنم چنین چیزی صحت داشته باشد، شاید به دلیل کمبود منابع مالی به صورت موقت تعطیل شده باشند اما کاملا تعطیل نشده‌اند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن