اسلاید شوشهری

به مناسبت هفته پاک انجام می‌شود؛

ارائه تخفیف برای تعمیر خودروهای دودزا از ۲۶ دی‌ماه در تعمیرگاه‌های منتخب مشهد

کد خبر : 56831

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از اجرای طرح تخفیف ۲۰ درصدی برای رفع نقص خودروهای دودزا از ۲۶ دی‌ماه در تعمیرگاه‌های منتخب خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، محمد پذیرا با بیان اینکه روز ۲۹ دی‌ماه در تقویم به نام روز «هوای پاک» نام‌گذاری شده است، گفت: شهرداری مشهد با توجه ‌به فعالیت‌ها و وظایف سازمانی، برنامه‌های زیادی را برای ایجاد هوای پاک در اولویت اقدامات خود قرار داده است.
پذیرا ادامه داد: کاهش بارش و فعال شدن کانون‌های گرد و غباری در استان و خارج از کشور، انباشت آلاینده‌ها در شهر مشهد و علاوه بر این، تولید و انتشار آلاینده‌ها توسط منابع متحرک نظیر اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها درکنار آلاینده‌های ثابت، سبب شده تا هرسال کیفیت هوا در تعداد زیادی از روزها در شرایط نامطلوب قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع، اقدامات متعددی در طول سال برای ایجاد و حفظ هوای پاک انجام می‌شود و در هفته هوای پاک نیز مدیریت شهری به صورت ویژه‌تر به این موضوع می‌پردازد و اقدامات متنوعی را برای این ایام پیش‌بینی کرده است.
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: علاوه بر تشدید فعالیت اجرای طرح گشت ویژه با پلیس راهور در سطح شهر جهت شناسایی خودروهای دودزا، با همکاری سازمان اجتماعی و فرهنگی و روابط عمومی شهرداری مشهد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی هوای پاک برای فرهنگ‎سازی در این خصوص، در این ایام به صورت گسترده انجام می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح تخفیف ۲۰ درصدی برای تعمیر خودروهای دودزا، اظهار کرد: این طرح از ۲۶ دی‌ماه تا ۴ بهمن‌ماه در ۱۰ تعمیرگاه‌ و خدمات فنی منتخب سطح شهر انجام می‌شود.
پذیرا در خصوص تعمیرگاه‌های منتخب گفت: تعمیرگاه‌ “برومند” در کوشش ۲۷، “ماهر” نرسیده به امام رضا ۴۳ داخل گاراژ وحدت، “برق اتومبیل کمالی” بین مفتح ۴۱ و ۴۳، “اتومکانیک شهرک غرب” الهیه ۱ رزمی ۳/۲، “کاربراتور” امام رضا ۵۶، “تنظیم موتور هامون مکران” سجادیه ۷۳، “مهندسی خودرو برنا پویا” چهار قطعه مانده به فرمانیه ۱۰، “خدمات خودرویی یاس” حدفاصل عبدالمطلب ۹ و ۱۱، “امیران” نبش چمن ۱ و “علی اکبری” بولوار تلویزیون جنب پمپ بنزین ایران خودرو، مراکز تعیین شده برای ارائه خدمات در این ایام هستند.
وی یادآور شد: پایش و احصا داده‌های کیفیت هوا به صوت لحظه‌ای، سنجش و رفع نقص تمامی خودرو‌های خدمات شهری از نظر میزان آلایندگی و برگزاری همایش دوچرخه‌سواری و مانور خودرویی سمام نیز از دیگر اقدامات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مرتبط با این هفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن