استانیاسلاید شو

مهندس علی رضا عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

تکمیل شبکه فاضلاب تربت حیدریه ظرف ۴ سال انجام خواهد شد/ فروش سالانه ۶.۹ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب به بخش فولاد

کد خبر : 48351

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه درنشست با خبرنگاران اعزامی از مشهد و اصحاب رسانه شهرستان ، اقدامات آبفا برای تامین آب شرب و تکمیل طرح فاضلاب شهرتربت حیدریه را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد، “علی رضا عباسی” در همین رابطه از تصویب طرح بزرگ آبرسانی به شهر تربت حیدریه با اعتبار ۴۵۰میلیارد ریال خبر داد و با اشاره به حفر چهار حلقه چاه در منطقه جعفر آباد افزود: با اجرای طرح بزرگ آبرسانی به تربت حیدریه شامل اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال ، تملک زمین، حصار کشی، خرید تجهیزات برقی و برقرسانی ، ۱۰۰لیتر در ثانیه به توان تولید آب شهر افزوده می شود.

به گفته وی اقدامات سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ آبفا معطوف به جبران افت سالانه منابع تامین این شهر بوده و در حال حاضر در شهر تربت حیدریه با کسری تامین آب معادل ۱۴۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم که از طریق خرید آب خام از سایر ارگان ها نظیر شهرداری و پادگان تامین جبران می شود.

وی از افتتاح سامانه تله متری تاسیسات و کنترل از راه دور شرکت تبصره دو تربت حیدریه در نخستین روز از هفته گرامیداشت دولت با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال به عنوان بزرگترین فاز استانی آبفا نام برد که امکان رضد تاسیسات آب شهرستان را ازطریق تلفن همراه درهرساعت از شبانه روز فراهم می کند و در آینده هوشمندسازی خواهد شد.

وی اصلاح دو هزار و ۵۰۰متر خط انتقال آب شهر تربت حیدریه با هزینه ۱۵۰میلیارد ریال را خاطر نشان کرد که در ابتدای شروع فصل سرما وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت فعلی ذخیره آب در شهر تربت حیدریه ۳۸ هزار متر مکعب است که ساخت دو مخزن به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب با اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

“عباسی” بر استفاده از ظرفیت افراد خیردر آبرسانی به روستاهای شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: به همت خیر آبرسان کشور “حاج اکبر ابراهیمی” و امکانات آبفا ۱۶ کیلومترشبکه اجرا ، دو حلقه چاه حفر و ۳۰متر مکعب مخزن ذخیره آب در مناطق روستایی شهرستان احداث و تحویل شد.

وی همچنین شناسایی هزار انشعاب غیر مجاز ، تکمیل طرح زون بندی شبکه با ۳۰میلیارد ریال هزینه، توسعه سامانه نرم افزاری و ارتقاِء زیر ساخت ها ، اجرای برنامه ایمنی آب شهر ها و روستا ها از حوزه آب ریز تا مرحله مصرف ، راه اندازی سامانه کنترل بودجه به عنوان پایلوت که در سطح استان هم اجرایی شد ، پایش تصویری اماکن و تاسیسات ، راه اندازی سامانه مدیریت پاسخگویی به مشترکان و gis و احداث انبار توزیع و سوله مدیریت بحران را از دستاوردهای این شرکت در یک سال اخیر در بخش آب شرب ۵ شهر و ۱۳۴ روستای تحت پوشش آبفا با ۱۳۶ هزار و ۳۴۰مشترک اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه در ادامه به از انعقاد قرار داد فروش سالانه ۳٫۶ میلیون متر مکعب پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر به صنعت فولاد شهرستان خبر داد که از طریق یک خط به طول ۴۰کیلومتر در اختیار کارخانه فولاد رخ قرار می گیرد.

به گفته وی این قرارداد میان شرکت سرمایه گذار فاضلاب شهر تربت حیدریه و فولاد رخ به مبلغ ۱۴۰هزار میلیارد ریال منعقد شده است .

وی همچنین به قرار داد شرکت سرمایه گذار فاضلاب تربت حیدریه و آبفا به ارزش سه هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شده بود سرمایه گذار ظرف چهار سال نسبت به اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه ، نصب ۲۲ هزار انشعاب فاضلاب و احداث مدول دوم تصفیه خانه به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در روز و پرداخت ۹۰۰میلیارد ریال سرمایه مازاد برای بازسازی شبکه آب شهر تربت حیدریه اقدام کند ولی به دلیل عدم تعیین تکلیف فروش پساب ، روند کارمتوقف شد که در پی امضای قرارداد جدید فروش پساب ، پیش بینی می شود شبکه فاضلاب این شهر تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

وی طول شبکه فاضلاب شهر تربت حیدریه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

“عباسی” تعهدات سرمایه‌گذار را اجرای ۱۰۰ کیلومتر شبکه باقیمانده ، نصب ۲۲ هزار انشعاب و مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اعلام کرد و اظهار داشت: نگهداری و بهره‌برداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب به مدت ۲۵ سال در قالب بیع متقابل به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی در پایان از همکاری خبرنگاران با آبفا تقدیر کرد و خواستار ادامه این همکاری در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف و اطلاع رسانی در باره شرایط سخت تامین آب برای مشترکان شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن