شهری

رییس مجلس در یادواره شهدای وحدت، خدمت و امنیت در مشهد: مشکلات اقتصادی با مردم‌باوری برطرف می‌شود

کد خبر : 33618

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خداباوری و مردم‌باوری داشته باشیم تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی قابل حل است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در یازدهمین یادواره شهدای وحدت، خدمت و امنیت در مشهد افزود: در این ۴۰ سال هر جا بر سنت‌های الهی و مردم باوری، باور داشتیم موفق شدیم و هر جا نسبت به این موارد بی تفاوت بودیم و باور نداشتیم کارها دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: در مسائل اقتصادی دچار چالش می‌شویم چون به سنت‌های الهی باور نداریم. وقتی مال حرامی در زندگی وارد شد و درباره سیاست‌های پولی و مالی به درستی تصمیم‌گیری نشد و رویکرد ما در امور مختلف غلط باشد و وقتی۸۰ درصد اقتصاد متکی به دولت و حضور جمع محدودی باشد طبیعی است شاهد مشکلات باشیم ایران وقتی قوی است که تک تک مردم ایران قوی باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس اصناف مختلف در همین مشهد برای کمک به جبهه حضور داشتند. چنانکه صنف تراشکار و جوشکار برای جبهه در و پنجره می‌ساختند و خمپاره ۱۲۰ را تراش می‌دادند و اتفاقات بزرگ بعد از دفاع مقدس هم با همین نسل انجام شد و امروز در عرصه فناوری و صنعت دفاعی جزء پنج کشور نخست جهان هستیم و همین جوانان وقتی تصمیم گرفتند ماهوراه در مدار قرار دهند در کمتر از پنج سال موفق به انجام این کار شدند.
قالیباف افزود: ما فرصت را از جوانان در اقتصاد گرفتیم عده‌ای می‌خواهند اقتصاد مال خودشان باشد و اعتقاد به مردم و مردم باوری ندارند. وقتی مردم در اقتصاد میدان پیدا کنند وضعیت اقتصادی خوب می‌شود به شرطی که از دشمن تمنا نکنیم. از مشروطه تا امروز آمریکا جز خیانت به کشور کاری نکرده است اما شهید سلیمانی به ما مبارزه با استکبار در اقصی نقاط دنیا هم در منطقه جنوب غرب آسیا و هم در کشورهای اسلامی را آموخت.
وی اضافه کرد: عمق راهبردی نظام ما توان نظامی و اقتصادی در بهترین شرایط نیست بلکه قلب یکایک مردم است پس ما باید صادقانه خدمت کنیم تا خدا راه را برای ما بگشاید.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگیهای شهید شوشتری هم گفت: وقتی به شهدای دفاع مقدس و بعد از آن نگاه کنیم چند نفر را می‌بینیم که خدا توفیق داده تداوم خدمت و مجاهدت داشته باشند و شهید شوشتری یکی از آنها بود.
قالیباف با بیان اینکه شهید شوشتری و محمدزاده و دیگر شهدای وحدت از خون دل خوردند و خون خود را برای خدمت به مردم دادند افزود: این‌ها هستند که تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت هستند.
وی ادامه داد: شهید شوشتری در مجاهدت اجتماعی خود به ما آموخت که چیزی که مهم است باورهای مکتب اهل بیت(ع) و قرآن و احترام به مردم از هر دین و مذهب است و باید با آنها خدمت کرد و هر کسی که در سایه نظام است باید در آغوش گرفت و به او محبت کرد و برای او همیشه انقلاب، رهبری و مردم موضوعیت داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید محمدزاده هم در دوران دفاع مقدس با این که در حوزه نیروی انسانی بود اما نخستین کسی بود که پشت خاکریز دیده می شد. حق این افراد شهادت بود اینها به ما درس دادند که پیروزی در خداباوری و مردم باوری است.

شهید شوشتری از استوانه‌های دفاع مقدس بود

فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه(ع) سپاه هم در این یادواره گفت: شهید شوشتری چهره شاخص، برتر و یکی از استوانه های دفاع مقدس بود و به شدت نیازمند این هستیم که سیره عملی شهدا به ویژه شهید شوشتری را بشناسیم.
سردار سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی افزود: شهید شوشتری عزت را در این می‌دانست که در کنار مردم، همراه و برای مردم باشد. امروز هم مسوولان و دولتمردان باید خود را مقید و ملزم به رفتار فرماندهان دفاع مقدس و شهدا کنند.
وی اظهار داشت: امیدواریم مجلس شواری اسلامی با تلاش و کوشش و مدیریت جهادی بر گرفته از سیره شهدا و اتخاذ تصمیمات مناسب دشمن را روسیاه و آرمان‌های انقلاب را روز به روز شکوفاتر کند.

وحدت دلها پیروزی آفرین است

رییس حوزه علمیه احناف خواف هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای وحدت گفت: خداوند توفیق دهد مسیر شهدا را ادامه دهیم.
مولوی حبیب الرحمان مطهری افزود: آنچه که وحدت را مستحکم می‌کند توسل به قرآن و ریسمان الهی است. جمهوری اسلامی ایران شعار وحدت را با تمام توان خود مطرح و هفته ای هم به نام وحدت نام‌گذاری کرده است و قرآن کریم نیز وحدت دلها را پیروزی آفرین می‌داند.
وی ادامه داد: همه باید نسبت به وحدت تاکید کنیم. از اعمال تفرقه انگیز پرهیز کنیم و با توجه به تاکید رهبری بر وحدت، هر کسی و در هر جا که باعث تفرقه شود مسوولان جلو او را بگیرند.

در این یادواره، یکی از بانوان بلوچ مناطق کم برخوردار سیستان و بلوچستان هم خاطره‌ای از اقدامات شهید شوشتری برای محرومان بیان کرد.

۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، سرلشکر شهید نورعلی شوشتری جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی سپاه و سرتیپ رجبعلی محمدزاده، فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان به همراه بیش از ۴۰ نفر از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند که به شهدای وحدت موسوم شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن