اخبار مهم

سودجویی قاچاقچیان از معلولان در قالب کاروان زیارتی مشهد!

کد خبر : 26823

قاچاقچیانی که در پوشش کاروان زیارتی معلولان، به طور گسترده‌ای به حمل و فروش کالاهای قاچاق اقدام می کردند، با هوشیاری پلیس مشهد در چنگ قانون گرفتار شدند.

صبح مشهد– فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح ماجرای دستگیری قاچاقچیان کالا گفت: چند روز قبل نیروهای گشت نامحسوس کلانتری کوی پلیس مشهد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی و رصدهای اطلاعاتی به منظور پیشگیری از وقوع جرم، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری برخورد کردند که به طرز مشکوکی در یکی از خیابان های خلوت اطراف پایانه مسافربری مشهد پارک شده بود. سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: نحوه پارک استتارگونه اتوبوس، از چشمان ریزبین نیروهای انتظامی دور نماند و آنان در حالی اتوبوس مذکور را زیرنظر گرفتند که مشخص شد راننده قصد تخلیه کالاهایی از داخل اتوبوس را دارد.
مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: وقتی نیروهای گشت به اتوبوس نزدیک شدند پرده نوشته بزرگی را در جلوی اتوبوس دیدند که روی آن «کاروان سیاحتی زیارتی» به نگارش درآمده بود!
وی گفت: نیروهای کلانتری بدون توجه به این پرده نصب شده، متوجه شدند که داخل اتوبوس جاسازی های ماهرانه ای وجود دارد بنابراین آن ها با کسب مجوزهای قضایی به بازرسی اتوبوس پرداختند که در نتیجه با بررسی محل های مشکوک جاساز در اتوبوس، ناگهان مقادیر زیادی کالاهای قاچاق نمایان شد.


سرهنگ صارمی ساداتی ادامه داد: وقتی همه نقاط مشکوک این اتوبوس مورد کنکاش قرار گرفت ۲۵۰ دستگاه چرخ خیاطی ژانومه، ۴۱۸ قطعه لوازم یدکی خودروهای سنگین خارجی، پنج هزار و ۸۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی، ۴۰۰ هزار فندک گازی و … کشف شد.
رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: با کشف کالاهای قاچاق، راننده اتوبوس نیز دستگیر شد و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت. وی گفت: در عین حال بررسی های فنی ماموران انتظامی نشان داد که قاچاقچیان به بهانه «کاروان سفر زیارتی سیاحتی معلولان» مقادیر زیادی کالاهای قاچاق را از بندر گناوه بارگیری کرده و به مشهد انتقال داده اند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی تاکید کرد: ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که سودجویان با دریافت مبالغ اندک از معلولان و در پوشش کاروان زیارتی، پرده نوشته ای را نیز جلوی اتوبوس نصب کرده بودند تا در مسیر جاده ها و ایست و بازرسی ها، نیروهای انتظامی به احترام سفر زیارتی معلولان از بازرسی اتوبوس چشم پوشی کنند و آنان بتوانند به راحتی کالاهای قاچاق را به مشتریان خود در مشهد تحویل بدهند اما در آخرین مرحله از اقدامات مجرمانه خود با هوشیاری پلیس مشهد ناکام ماندند و کالاهای کشف شده به مقر انتظامی انتقال یافت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با پیگیری این پرونده، زنی که به عنوان مسئول کاروان شناخته می شد نیز با اعترافات راننده اتوبوس بازداشت شد که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن