اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

زائر شهر رضوی ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر را دارد

کد خبر : 10555

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: زائرشهر رضوی ظرفیت اسکان روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.
به گزارش صبح مشهد، خلیل اکبری با بیان اینکه آستان قدس رضوی به دستو تولیت معزز و در راستای خدمت به زائران محروم و کم درآمد ساخت زائرشهر رضوی را در دستور کار خود دارد، ابراز کرد: این زائر شهر در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هکتار در حال ساخت است که در حدود ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا مشتمل فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: حدود ۲۵ درصد از مساحت زمین این زائرشهر را بنا و ۷۵ درصد دیگر به فضاهای باز شامل بر زمین‌های ورزش، فضاهای سبز، پارکینگ و … اختصاص یافته است.
وی به مشخصات فنی این زائرشهر اشاره کرد و افزود: ساختمان‌های زائرسرای رضوی از دو بخش اقامتی و خدماتی تشکیل شده است. همچنین حدود ۲۱ درصد از کل فضای زمین را ساختمان‌های اقامتی و در حدود ۴ درصد را نیز فضاهای خدماتی اشغال خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه در طراحی و ساخت زائر شهر دو نوع زائر در نظر گرفته شده است، افزود: برخی از زائران بصورت خانوادگی و برخی نیز در قالب هیئت‌های مذهبی به مشهد مقدس سفر می کنند که در این زائرشهر برای هرگروه اسکان ویژه ای در نظر گرفته شده است.
اکبری با بیان این مطلب که این زائرسرا در ۳ فاز ساخته می‌شود، افزود: در فاز یک که مساحتی ۱۰ هکتار دارد، ۳۱ بلوک احداث خواهد شد که ۲۸ بلوک آن بصورت سوئیت و ۳ بلوک دیگر بصورت سالنی ویژه هیئات خواهد بود. همچنین در هر بلوک‌ اقامتی ۲۵ سوئیت در دو طبقه بر اساس استاندارهای و امکانات هتل احداث می شود.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین در فاز یک، ۶ سالن احداث می‌شود که هرکدام در حدود ۹۰ نفر ظرفیت خواهد داشت.
وی به مشخصات هر سوئیت اشاره کرد و افزود: هر سوئیت مساحتی حدود ۴۰ و دارای یک تراس، سرویس بهداشتی، حمام و آشپرخانه کوچک است. بلوک‌های ویژه هیئات نیز دو طبقه بوده و در ورودی‌های سالن دارای سرویس‌های بهداشتی و حمام عمومی هستند.
اکبری اضافه کرد: در محوطه جلوی بلوک‌های هیئتی فضاهایی به عنوان آشپرخانه در نظر گرفته شده است؛ هر سالن بلوک‌های هیئتی، بدون احتساب تخت‌های دو طبقه و بر اساس تخت‌های یک طبقه، حدود ۹۰ نفر ظرفیت دارد.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه از سرعت بالایی برخوردار است و برای اینکه سرعت کار تبعات نداشته باشد یک شورای راهبردی در آستان قدس تشکیل شد که گزارش جلسات این شورا برای قائم مقام محترم تولیت آستان قدس رضوی ارسال می‌شود.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین این معاونت ۴ کمیسیون تخصصی شامل کمیسیون‌های معماری، ساختمان، تاسیسات و برنامه ریزی و کنترل پروژه، تشکیل داده‌ است که کار کار بررسی و ارزیابی فنی و مهندسی پروژه را با دقت بسیار زیادی پی‌گیری می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن