اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی سرمایه گذاران ترک در مشهد

کد خبر : 1902

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: با اعلام آمادگی گروه تجاری ترک برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در مشهد، معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با سرمایه گذاری به میزان ۲میلیارد یورو موافقت کرده است.

محمد رضا مزجی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص همکاری گروه سرمایه گذاری ترکیه با معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اظهار کرد: گروه سرمایه گذاری ترکیه برنامه های خود درخصوص سرمایه گذاری در مشهد را توضیح داده است.
وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با این گروه اظهار کرد: گروه سرمایه گذاری ترکیه اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در پروژه خط ۴ قطار شهری مشهد، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مناسب برای اقشار متوسط جامعه همراه با فضای سبز، مرکز خرید و ناوگان تاکسی رانی با افزودن۲۰ هزار دستگاه تاکسی با برند ژاپنی کرده است.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری گروه ترکیه بیان کرد: حجم کل سرمایه گذاری که گروه سرمایه گذاری ترکیه اعلام آمادگی کرده، بیش از ۲میلیارد یورو بوده که معاونت اقتصادی شهرداری تا سقف یاد شده همکاری خواهد کرد.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتها با اشاره به اعلام گروه سرمایه گذاران مبنی بر زمان اجرای این پرژه ها گفت: گروه سرمایه گذاری ترکیه اعلام کرده است ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز آینده نقل انتقالات و مبادلات بانکی را انجام خواهند داد.
وی در ادامه از تمایل بسیار زیاد این گروه برای سرمایه گذاری در مشهد گفت و افزود: معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های مشهد موجب شد این گروه با فرصت های سرمایه گذاری در مشهد آشنا و برای مشارکت در پروژه ها مشتاق شوند.
مزجی با بیان اینکه گروه سرمایه گذاری ترکیه با سرمایه میلیاردی در پروژه هلدینگ زائر نیز اعلام همکاری کرده اند؛ تصریح کرد: اطلاعات مبادله شده و مذاکرات بیانگر آن است که چنانچه مراحل اداری انجام پذیرد ۴ الی ۵ ماه آینده به فاز اجرایی نزدیک خواهد شد.
وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه ایران منطقه ای بکر برای سرمایه گذاری است، اعمال تحریم ها بر ایران موجب شده بود که سرمایه گذاران خارجی نتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند که خوشبختانه این امر محقق شد.
وی تصریح کرد: بعد از برجام و مشخص شدن نتیجه ، گروههای مختلف سرمایه گذاری، مشتاقانه برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در مشهد اعلام آمادگی کردند که گروه سرمایه گذاری ترکیه، یکی از این گروه ها می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن