شهری

کمکهای مردمی برای آزادی زندانیان در خراسان رضوی ۲.۵ برابر شد

کد خبر : 45580

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: کمکهای مردم و خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پارسال در این استان ۲۱۰ میلیارد ریال بود که این کمکها نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۲.۵ برابری داشته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، جواد غفاریان طوسی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح مراسم گلریزان آزادی زندانیان به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: پارسال ۵۴۳ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت بلاعوض و همکاری نیکوکاران، دریافت تسهیلات بانکی، پذیرش اعسار، اخذ گذشت از شاکیان، پیگیری‌های حقوقی، مددکاری و مشاوره‌ای از زندان‌های این استان آزاد شدند.

وی میزان بدهی این تعداد از زندانیان را افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مجموع بدهی یادشده بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال از طریق همکاری نیکوکاران و کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان و ۳۷ میلیارد ریال نیز از ستاد دیه کشور جهت آزادی این زندانیان پرداخت شده است.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: با این حال در سال ۹۹ در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال برای آزادی حدود ۵۲۰ زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شد که ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی ستاد دیه کشور پرداخت شده و بقیه کمکهای مردمی استان بوده است.

غفاریان طوسی با اشاره به کاهش تعداد زندانیان آزاد شده از طریق فعالیتهای ستاد دیه طی سال ۱۴۰۰ افزود: باید توجه داشت تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد استان با بدهی‌های اندک از طریق سایر کمکها همچون طرح نذر هشتم با کمک نمازگزاران آزاد شده‌اند و از طرفی با افزایش بدهی های محکومان جرائم غیرعمددر سال گذشته مواجه بودیم.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: در آستانه جشن‌های گلریزان آزادی زندانیان در استان، شیوه‌ها و ظرفیت‌های جدیدی از جمله فضای مجازی، مشارکت هیات‌های مذهبی، برگزاری محافل اختصاصی برای هر یک از اتحادیه های صنفی در مشهد برنامه‌ریزی شده است.

غفاریان طوسی به همکاری اتاق اصناف مشهد در آیین گلریزان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه ۲۹ فروردین ماه مقرر شد در آیینی اتحادیه طلا و جواهر مشهد به همراه اعضا، گلریزانی برپا کنند و پس از آن حدود ۱۰۰ اتحادیه صنفی دیگر نیز در استان آیین های مشابهی خواهند داشت.

وی افزود: هدف‌گذاری ستاد دیه استان در گلریزان ماه مبارک امسال، آزادی حداقل ۸۸ محکوم جرائم غیر عمد است، این زندانیان ناتوان از پرداخت بدهی خود به طور متوسط حدود یک میلیارد ریال بدهی دارند، در مجموع جمع‌آوری حدود ۱۰ میلیارد ریال انتظار می‌رود.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: خیران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، کمکهای خود را از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ پرداخت کنند.

وی ادامه داد: نیکوکاران برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد که واجد شرایط مساعدت هستند باید با شماره‌های ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ و ۰۹۱۵۵۶۷۱۰۵۰ تماس بگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن