اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

سپاه شریک استراتژیک کمیته امداد است/ اهدای ۲۰۰ دستگاه یخچال به نیازمندان

کد خبر : 57634

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مراسم اهدای ۲۰۰ دستگاه یخچال ویژه نیازمندان گفت: سپاه شریک استراتژیک کمیته امداد است و با کمیته امداد در زمینه های مختلف همکاری دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در مراسم اهدای ۲۰۰ یخچال به نیازمندان در قالب طرح “شهید رجایی” با همکاری بسیج کارمندان سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند: کردار انسان به ۲ صورت خود را نشان می دهد یا رنج کردار ار بین می رود و خوشی آن باقی می ماند و یا خوشی کردار از بین می رود و کیفر آن باقی می ماند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در قالب طرح شهید رجایی در سال گذشته ۳۰ دستگاه یخچال به نیازمندان اهدا شد و امسال این رقم به ۲۷۰ دستگاه افزایش یافته است که نشان از همراهی خوب نیکوکاران در کمک به نیازمندان دارد.
وی با اشاره به سخن امام رضا (ع) که فرمودند: کسی که حقوق فرد مومن را پرداخت کند هم خدا و هم فرشتگان به او افتخار می کنند.
وی ضمن قدردانی از این اقدام بسیج کارمندان سپاه امام رضا (ع)، تصریح کرد: سپاه شریک استراتژیک کمیته امداد است و با کمیته امداد در زمینه های مختلف همکاری دارد که می توان به تفاهم نامه با سپاه برای ساخت حدود ۲۰ هزار مسکن در کشور اشاره کرد.
سلم آبادی افزود: از این رقم ۳۴۰۰ مسکن سهم خراسان رضوی است و تاکنون بالغ بر ۲۱۶۰ مسکن ساخته و تحویل شده است.

وی بیان کرد: رزمایش بسته های تحصیلی در اول مهر ماه با همکاری سپاه که فقط در یک رزمایش ۵۰۰۰ بسته توزیع شد، بهره مندی از ظرفیت گروههای جهادی در حوزه درمان و بسته های معیشتی و توزیع جهیزیه در حاشیه شهر مشهد از جمله این همکاری ها می باشد. همچنین در درمان کمک های بسیار خوبی از بسیج جامعه پزشکی به نیازمندان ارائه شده است.
مدیزکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه سپاه همراهی بسیار خوبی با کمیته امداد داشته و هر جا نیاز داشتیم، کمک رسان بوده است، گفت: در طرح اکرام بیش از ۴۰۰۰ نفر حامیان کمیته امداد از پرسنل سپاه و بسیجی هستند.

بسیج رویکرد جهاد خدمت را در برنامه های خود دارد
در ادامه سردار سلیمانی در این مراسم بیان کرد: جامعه ما تفاوت زیادی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و این از برکت مکتب امامت و ولایت است، روزی که ملت ما این مسیر را به رهبری امام راحل انتخاب کردند
به ظاهر تصور می شد که نظام شاهنشاهی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین شد ولی جمهوری سرآغاز و مسیری متفاوت از مسیر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی افزود: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زورمداران و مستبدین اجازه نمی دادند ملت به مسیر صحیح بروند و قیام های زیادی را سرکوب کردند، در دوره انقلاب اسلامی این موفقیت و پیروزی در مسیر جدید قرار گرفته و با مسیری که بشریت در غرب در دوره جدید معاصر بعد از رنسانس انتخاب کردند، متفاوت است، آنجا بشر را بی نیاز از هدایت الهی دانستند و محور انسان شد و بعد اقتصاد و مذهب مسیحیت در خدمت سرمایه داران قرار گرفت.
وی افزود: مکتب اقتصادی در درون مسیحیت همراه با کاپیتالیست ها و سرمایه داران شکل گرفت و امروز برای سیر کردن شکم صهیونیستی چه جنایت هایی که مرتکب نمی شوند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و جامعه ما نرم افزارهای نظام علوی و عاشورایی را به کار بسته و اکنون همه جنبه های مردم سالاری اسلامی در گام دوم انقلاب شکل گرفته تا جامعه مهدوی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه این حرکت ها، نرم افزارهای شکل دهنده جامعه مهدوی است، گفت: در زمان کرونا رهبر معظم انقلاب کمک مومنانه را خواستار شدند و امروز این نهضت مرتب توسط مردم در قالب های مختلف چون آزادی زندانیان معسر و … تکامل پیدا کرد .
سردار سلیمانی با بیان اینکه خراسان رضوی از استان های برجسته در این خصوص است و این از برکت امام رئوف است، افزود: ظرفیت های بزرگی داریم و چیزی از وظیفه دستگاههای حاکمیتی کم نمی کند ولی ظرفیت بی منتهای مردم را فراموش نکنیم و این همان ظرفیت در دوران دفاع مقدس است که ملت ایران را از سخت ترین چالش دوران معاصر خود بسلامتی عبور داد و گنجینه تمام نشدنی را هدیه داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن