شهری

۱۲ میلیارد ریال بن در نمایشگاه کتاب مشهد عرضه می‌شود

کد خبر : 24141

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد ۲۳ هزار بن کارت به ارزش ۱۲ میلیارد ریال توزیع می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، جعفر مروارید افزود: این نمایشگاه از هشتم آبان ماه به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر برپا خواهد شد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در ۲۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با یکهزار غرفه در ۱۰ سالن برپا می‌شود که ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در آن عرضه می‌گردد.

وی گفت: هزینه‌های مرتبط با فراهم کردن امکانات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مشهد نسبت به سال گذشته سه برابر شده لذا کمک‌های دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید سه برابر شود.

مروارید برگزاری سرای اهل قلم، شب‌های فرهنگی، شب‌های شعر، اجرای نمایش‌های خیابانی، رونمایی از کتاب، نشست‌های تخصصی و علمی، موسیقی محلی، برنامه ویژه کودکان و برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه برشمرد.

وی افزود: امسال سه هزار عنوان کتاب در جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۶ عنوان کتاب به مرحله نهایی راه یافت و کتاب‌های برگزیده طی مراسمی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد معرفی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، همه کتاب‌ها با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود که ۲۰ درصد تخفیف مربوط به بن‌های کتاب و باقی آن مربوط به ناشران است.

وی شعار این نمایشگاه را “کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی” ذکر کرد و افزود: بحث و بررسی پیرامون طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن