استانی

ایجاد شرایط کار برای سرپرست خانواده های تحت حمایت در شهرستان درگز

کد خبر : 52446

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان درگز گفت:امسال تمام خانواده هایی که در سن کار هستند و امکان اشتغال دارند را با اهدای تسهیلات اشتغال، وارد بازار کار خواهیم کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان درگز با فرماندار و امام‌ جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد و در پایان۱۶ دستگاه تراکتور در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها به متقاضیان تحویل شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در این دیدارها با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاقات خوبی بودیم، گفت: در سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات پیش بینی شده محقق و جذب شد و این نشان می دهد نگاه دولت مردمی و مجلس به محرومین بسیار خوب است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۹۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان بوده است و امسال ابن عدد به ۳۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

سلم آبادی با اشاره به برنامه خودکفایی ۱۰۰ هزار خانواده کمیته امداد در کشور گفت: از این تعداد بین ۸ تا ۱۰ هزار خانواده توسط امداد خراسان رضوی خودکفا خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد فرهنگسازی کار و اشتغال می باشد، افزود: امسال تمام خانواده هایی که در سن کار هستند و امکان اشتغال دارند را با اهدای تسهیلات اشتغال، وارد بازار کار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته جذب منابع اشتغال کمیته امداد در استان ۹۲ و ۶ دهم درصد و شهرستان درگز ۹۸ و ۹ دهم درصد بوده که نشان می دهد، این شهر در پرداخت تسهیلات اشتغال نسبت به میانگبن استان بالاتر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ۶۰ درصد۱۷۳۰ میلیارد تومان تبصره ۱۶ منابع اشتغال در سال قبل در ۵ بانک ملی، صادرات، کشاورزی، سپه و ملت بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: در سال گذشته ساخت ۴۱۰۰ واحد مسکونی شروع و به هر وحد ۶۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ تومان وام از صندوق امداد ولایت به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود و بنیاد مسکن نیز ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد .

وی افزود: در کمیته امداد خراسان رضوی سال گذشته ۵۳۵ به خانوارتحت حمایت اضافه شده است و در حال حاضر خانوار معیشت بگیر این نهاد در استان به ۱۹۳ هزار پرونده رسیده است و تلاش کردیم فردنیازمند در صف انتظار نماند.

سلم آبادی گفت: سال گذشته برای تمام نوعروسان تحت حمایت جهیزیه تامین شده است و امسال نیز در راستای فرزند آوری و جوانی جمعیت به تحویل جهیزیه ورود جدی تری خواهیم داشت. سال قبل بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد استان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ابنکه امسال ۱۰۰ هزار خانواده باید در کشور خودکفا شوند، گفت: برخی سرپرستان خانوار که در سن کار هستند، شناسایی، استعداد سنجی، مشاوره و آموزش داده می شوند و به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد و این کار نیازمند همراهی و همکاری همه مسئولان است تا بتوانیم اشتغال کیفی ایجاد کنیم و تسهیلات اشتغال تخصیص داده را جذب کنیم.

آموزش و فرهنگ سازی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مستعدین کار

در ادامه حجت الاسلام ایروانی امام جمعه درگز بیان کرد: امدادشهرستان درگز در جهت رفع محرومیت زدایی فعالیت های خوبی انجام داده است.

وی در خصوص ایجاد اشتغال برای افراد مستعدکار تحت حمایت امداد بیان کرد: اصل موضوع خوب است ولی ابتدا باید آموزش و فرهنگ سازی در این خصوص صورت گیرد و در ادامه فرد را امداد همراهی کند و رها نکند و حداقل تا دو سال امداد فرد وام گیرنده در حوزه اشتغال را نسبت به شغل ابجادی همراهی کند.

امام جمعه درگز ضمن تاکید بر حفظ عزت نفس افراد، تصریح کرد: افراد باید عزت نفس خود را حفظ کنند به گونه ای که خود به سمت استفاده از بیت المال نرود و با اشتغال امورات خود را بگذراند.

تحویل ۱۶ دستگاه تراکتور در راستای توانمندسازی مددجویان امداد

همچنین صادق اکبری رییس کمیته امداد درگز بیان کرد: مراسم تحویل ۱۶ دستگاه تراکتور در راستای توانمندسازی مددجویان صورت گرفته است.

وی افزود: امسال ۴۲ میلیارد تومان اعتبار اشتغال توانمند سازی نیازمندان شهرستان در اختیار امداد درگز بود که با مشارکت خوب بانک ها و کارگروه اشتغال، این اعتبار جذب شد و نمونه ای از ایجاد اشتغال، تحویل ۱۶ دستگاه تراکتور است.

اکبری گفت: در سال گذشته از حساب صندوق امداد ولایت ۲۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مددجویان درگز پرداخت شده، در حوزه اشتغال، از ۱۰۳ سهمیه تراکتور استان، ۱۶ سهمیه مربوط به درگز بوده و در این خصوص بسیاری از خانواده ها را توانمند کردیم.

اکبری اظهار کرد: این ۱۶ دستگاه ۳۰۰ تومان تسهیلات اشتغال بوده است که ۱۵ دستگاه توسط بانک صادرات تسهیلات آن پرداخت شد و ۹۰ میلیون تومان آورده خود فرد بوده و در مجموع ۳۹۰ میلیون تومان هزینه هر تراکتور است.

وی گفت: افراد با دریافت این تراکتورها و ایجاد اشتغال پایدار هزینه های زندگی را تامین خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن