ستون اصلیسیاسی

وزرا حاضر به تفویض اختیار به استانداران نیستند

کد خبر : 6237

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم با وجود اینکه موضوع تفویض اختیارات به استانداران مطرح است اما وزرای کابینه دولت حاضر به انجام این کار نیستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده اظهار کرد: در واقع موضوع تفویض اختیار به استانداران اقدام مناسبی بوده اما مشکل این است که بسترهای مناسب برای این موضوع فراهم نیست کما اینکه مشاهده می‌شود تمام استانداران برای تصمیم‌گیری‌های نهایی باید با مرکز هماهنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین شاهد هستیم که هر کدام از ادارات کل در استان‌ها با وزارتخانه متبوع خود ارتباط گرفته و نقش استانداری و مدیریت استانی در این بخش بسیار ضعیف می‌شود که در این راستا باید با تفویض اختیارات به استانداران اقدامات مدیران کل نیز با نماینده عالی دولت هماهنگی داشته باشند و از ارتباط مستقل با وزارت خودداری کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با انتقاداتی که به تیم اقتصادی دولت در مجلس شورای اسلامی وارد می‌شود، تصریح کرد: ۲ ایراد اساسی در این بخش وجود دارد نخست اینکه برنامه مشخص و هماهنگ شده‌ای برای حوزه اقتصاد در کشور مشخص نشده است.

قاضی زاده افزود: علاوه بر این حوزه اقدامات اقتصادی فرمانده مشخصی ندارد هر کدام از مسئولان حرف‌های متناقضی را در مورد سیاست‌ها می‌زنند که با گفته‌های دیگران مخالف است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال یکی از مسئولان دم از گشایش اعتبار برای ریل‌گذاری زده در حالی که دیگری آن را نقض می‌کند و یا اینکه یکی از مسئولان در مورد حذف پتروشیمی‌ها از بورس صحبت می‌کند اما ادعای دیگری این است که خروج این صنایع از بازار سرمایه سبب کاهش در این بخش می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن