اسلاید شوشهری

۱۵۱ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی بسته شد

کد خبر : 53172

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: ۱۵۱ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تا کنون در استان بسته شده است.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: چاه های غیرمجاز تهدید بزرگی برای سفره های آبی زیرزمینی هستند و برخورد جدی با آنها در دستور است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز هزار و ۳۷۲ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب دهی ۲۵ میلیون متر مکعب بسته شد همچنین ۱۵۸ حلقه چاه پارسال و ۲۷ حلقه چاه امسال به شمارشگر هوشمند تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳.۴ هکتار از زمینهای بستر و حریم رودخانه ها آزادسازی شده است.

طاهری افزود: با توجه به ادامه شرایط خشکسالی و کم بارشی در خراسان رضوی، وضعیت آبی در تابستان امسال نگران کننده است و مشترکان باید مصارف خود را مدیریت و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی کنونی یعنی از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ۹۹.۲ میلی متر بارندگی در خراسان رضوی ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال آبی قبل ۱۴۵.۵ میلی متر بوده است.

هم اینک ۱۰ هزار و ۵۹ حلقه چاه کشاورزی مجاز و ۶ هزار و ۱۶۴ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در استان خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن