اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

تخصیص اعتبار ویژه برای ارتقا هتلینگ بیمارستان قائم

کد خبر : 3233

مدیر برنامه هتلینگ بیمارستان قائم(عج) مشهد گفت: این بیمارستان یکی از سه بیمارستان بزرگ کشور است که وزارت بهداشت اعتبارات ویژه ای را برای ارتقا هتلینگ آن اختصاص داده است.

به گزارش صبح مشهد دکتر علیرضا جوان روز سه شنبه افزود: امسال ۱۷۰ میلیارد ریال برای ارتقا هتلینگ بیمارستان قائم مشهد از سوی وزارت بهداشت تعلق گرفته و این موضوع از اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان قائم با سابقه ۵۰ ساله دارای ۵۴ بخش فعال و ۲۴ اتاق عمل است.
مدیر برنامه هتلینگ بیمارستان قائم(عج) مشهد گفت: خدمات هتلینگ یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت است که در کنار بسته های کاهش فرانشیز، مقیمی پزشکان، ماندگاری، نظارت و ترویج زایمان طبیعی در حال اجراست.
وی بهسازی فضا و اتاق بیماران، بهبود سامانه های سرمایشی و گرمایشی، سرویسهای بهداشتی، بهسازی اقامت بیماران، اتاق استراحت پرستاران، امکانات و تسهیلات اتاق بیماران را از جمله بخشهای هتلینگ عنوان کرد.
جوان افزود: هم اینک عملیات بهسازی و بازسازی هفت بخش بیمارستان قائم در مجموع با گنجایش ۱۰۰ تخت بیمارستانی در حال انجام است که از جمله می توان به بخشهای جراحی اعصاب و قلب اشاره کرد.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این خصوص گفت: خدمات هتلینگ یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت است که امسال به صورت ویژه و برای بیمارستانهای خاص دیده شده است.
دکتر مهین قربان صباغ افزود: با ارتقا پروژه هتلینگ بیمارستان قائم مشکلات تختهایی که اضافه بر ظرفیت دایر است(اکسترا) کمتر خواهد شد.
وی ادامه داد: مشکل بستری شدن بیماران در راهرو بیمارستان قائم در برخی از فصول سال مساله جدیدی نیست زیرا این بیمارستان تنها مرکز اورژانس اعصاب شرق کشور است و نمی توان از پذیرش بیمار در آن امتناع کرد.
وی ادامه داد: وقتی ظرفیت بستری بیماران در برخی از بخشهای بیمارستان به بیشتر از ۱۰۰ درصد می رسد مجبور به استفاده از تختهای اکسترا هستیم.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از سوی دیگر بیمارستان قائم فقط جمعیت مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی را پوشش نمی دهد زیرا با توجه به وضعیت گردشگری و مکانی مشهد، بیماران از سراسر کشور به این بیمارستان مراجعه می کنند.
بیمارستان قائم(عج) مشهد در فضایی به مساحت ۸۰ هزار مترمربع در مرکز شهر مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن