اسلاید شوشهری

تمهیدات شهرداری مشهد برای نوروز ۱۴۰۲

کد خبر : 51355

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تمهیدات شهرداری برای نوروز ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد، علی نجفی امروز، هفتم اسفند ماه، در نشست خبری با موضوع اقدامات مربوط به استقبال از بهار مشهد اظهار کرد: در راستای تسهیل در تردد زائران در ایام نوروز علاوه بر ۱۳ هزار تاکسی که در سطح شهر فعال است، ۳۰۰۰ تاکسی نیز شیفت‌بندی شده تا خدمات بیشتری به زائران ارائه شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت تاکسیرانی در ایام نوروز افزود: در این زمینه تعداد ۹ کیوسک شکایات ویژه تاکسیرانان پیش‌بینی شده و گشت‌های نامحسوس نیز اجرا خواهد شد.

نجفی در ادامه بیان کرد: همچنین برای تردد زائران در لحظه تحویل سال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای منتهی به حرم رضوی سرویس‌دهی ویژه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز به منظور دستیابی راحت زائران به خدمات معاینه فنی و رفع مشکلات در این حوزه، ساعت کار مراکز معاینه فنی در مشهد در این ایام از ساعت ۱۶ به ساعت ۲۰ افزایش خواهد یافت. همچنین در ایام تعطیلات ابتدای سال همه‌روزه از ساعت پنج الی ۱۳ فعال است.

پیش‌بینی اسکان اضطراری برای ۳۴ هزار و ۷۰۰ زائر در ایام نوروز

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: مسئولیت اسکان زائران با شهرداری نیست اما با تمهیدات انجام شده، در صورت اضطرار برای ۳۴ هزار و ۷۰۰ زائر، اسکان در ۲۰ مکان پیش‌بینی شده است. همچنین ایستگاه‌های استقبال از زائر در پنج محور ورودی راه‌اندازی خواهد شد و ۱۸ مکان راهنمای زائر در ایام خاص به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تامین پارکینگ برای زائران در ایام خاص یکی از دغدغه‌های مسئولان است که با پیگیری‌های انجام شده، امسال بیش از ۱۵ هزار جای پارک برای ایام نوروز آماده‌سازی می‌شود.

افزایش سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار در اطراف حرم رضوی

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال در بهار طبیعت، بهار قرآن را هم پیش‌ رو داریم، تمهیداتی انجام شده تا دسترسی زائران به سرویس بهداشتی راحت‌تر فراهم شود؛ از این رو ۴۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در اطراف حرم فعال است که به نسبت سال گذشته ۴۳ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و ۲۹۵ سرویس سیار افزایش دارد. زائران می‌توانند برای دسترسی به محل‌های فوق از طریق سایت sdi.mashhad.ir اقدام کنند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به سایر خدمات رفاهی در نظر گرفته شده برای زائران در ایام نوروز گفت: با توجه به اهمیت معیشت شهروندان و پیگیری دولت در خصوص توزیع ارزاق اساسی ارزان به ویژه در ایام نوروز، ۱۳ بازار ارزاق با قیمت مناسب پیش‌بینی شده که کالاهای ضروری را ارائه می‌کنند. همچنین ۱۱ مکان عرضه نان در اطراف حرم پیش‌بینی شده و جشنواره فروش ویژه در فروشگاه‌های شهر ما با تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی برای ۲۳ کالای اساسی برپا خواهد شد.

۴۰ درصد المان‌های نوروزی در حاشیه شهر مستقر می‌شود

وی گفت: امسال ۴۰ درصد از المان‌های شهر را به حاشیه شهر اختصاص داده‌ایم که حدود ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. همچنین ۴۴۳ المان خلاقانه طراحی شده و ۵۴ المان تعاملی داریم. المان‌های توپیاری هم رشد ۲۵ درصدی داشته و تعداد ۲۰ المان جدید برای نوروز خواهیم داشت.

کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در مشهد برای استقبال از بهار

نجفی در بخشی دیگر از این نشست خبری از کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در مشهد برای استقبال از بهار خبر و توضیح داد: سال گذشته ۱۸ میلیون بوته گل کاشته شد اما امسال توزیع مناسب، کنترل کیفیت و تغییر کاشت در فضای سبز را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم و با کاهش گل‌های بهاری در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۰ هزار پیاز گل لاله کاشته می‌شود. همچنین گل‌هایی که سال گذشته کاشته شده، به صورت استاندارد نگهداری شده تا امسال نیز قابلیت استفاده داشته باشد. برخی از درختان در سطح شهر خشک شده‌اند و برای استفاده از پیکره خشک این درختان پیکره‌تراشی انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های عمرانی و حفاری در روزهای پایانی سال و ایام نوروز تعطیل خواهد شد، ادامه داد: انجام یک میلیون و ۴۳۸ هزار متر زیباسازی در معابر و رفع نقص ۱۰۰ هزار مبلمان پارکی، ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر نقاشی دیواری و آذین‌بندی در ۵۰۰ نقطه شهر از دیگر خدمات ارائه شده برای استقبال از بهار است.

برگزاری جشنواره شیرینی عیدانه برای اولین بار در مشهد

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خبر داد: امسال برای اولین بار جشنواره شیرینی عیدانه در هفت فروشگاه شهر ما برگزار و شیرینی با تخفیف به شهروندان و زائران عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال علاوه بر خدمات انجام شده سال‌های پیش، به ایمنی شهر مخصوصا پارک‌ها توجه ویژه داشته‌ایم و ۱۴ خطر پرتکرار در پارک‌ها را رفع و نواقص را برطرف کرده‌ایم. همچنین پیگیر رفع نقص مراکز اسکان زائر نیز هستیم.

نجفی بیان کرد: تجهیزات آتش‌نشانی در اطراف حرم مستقر می‌شود. در حوزه گشت‌های رفع سد معبر نیز از راهنمای زائر استفاده و آموزش‌های لازم ارائه شده و در قالب ۳۸ اکیپ هم سد معبر را کنترل می‌کنیم. این اکیپ‌ها نقش راهنمای زائر را نیز خواهند داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن