استانیاسلاید شو

بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق شهرستان نیشابور

کد خبر : 41788

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور از بروز پدیده تلخ آبی در برخی مناطق این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی رضا قامتی با بیان اینکه چالش آب و تنش آبی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست بلکه از سال ۸۰ در این شهرستان و دیگر مناطق مطرح است ، قوانین فعلی در توزیع عادلانه آب را پاسخگوی شرایط بحرانی موجود ندانست و تاکید کرد: در صورت عدم اصلاح این قانون ، دیگر آبی برای استحصال وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان ورودی وبرداشت آب از دشت ها بایستی متعادل باشد ، از دشت نیشابور به عنوان منطقه ای حاد و بحرانی نام برد و اظهارداشت: درنتیجه برداشت بیش از حد آب از دشت نیشابور، عمق چاه ها برای دسترسی به شرب از ۱۷۰متر به ۲۴۰متر افزایش یافته است.

به گفته قامتی با این اضافه برداشت ، کیفیت آب در ابتدا شورشده و بعد تلخ می شود کمااینکه در برخی مناطق شهرستان این پدیده خطرناک ظهور کرده است.
وی خواستار بررسی این چالش درسطح ملی شد و با اشاره به مصرف ۸۵ درصد آب برداشتی از سفره های زیر زمینی توسط بخش کشاورزی ، بر اصلاح قوانین در این حوزه با هدف افزایش راندمان تولید در واحد سطح تاکید کرد.

وی همچنین با مهم خواندن نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب ، برداشت غیر مجاز از خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب را شرعا حرام خواند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن