اسلاید شوشهری

سرما، صف نانوایی‌ها را داغ کرد

بازگشت صف‌های طولانی به نانوایی‌های مشهد

کد خبر : 50592

سرمای این روزها و متعاقب آن بحرانی شدن اوضاع گاز در کشور که به‌صورت شدیدتری در استان بروز کرد، احساس ترس و دلهره را در بعضی از مردم برای تأمین نان به وجود آورد به‌طوری‌که گاهی با صف‌های طولانی نانوایی‌ها در شهر مواجه می‌شویم که بعد از برودت هوا حادث‌شده است.

به گزارش صبح مشهد، اگرچه معاون فرماندار مشهد با قاطعیت اعلام کرد که هیچ نانوایی به دلایل کمبود سهمیه آرد یا سوخت تعطیل نشده و البته نخواهد شد اما صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها شاید از روی ناخودآگاه مردم نشئت می‌گیرد که بارها و بارها غافلگیر شدن مسئولان را به ‌رغم پیش‌بینی‌های لازم مشاهده کرده‌اند، برای همین حاضرند مدت طولانی را در دمایی که بیشتر اوقات زیر صفر است در انتظار نان بمانند و این خود مزید بر علت طولانی‌تر شدن صفوف نانوایی‌هاست. به‌خصوص که بعد از انتظار طولانی در شرایط سخت، معمولاً کسی به خرید تعداد کم نان راضی نمی‌شود و این موضوع نیز به ازدحام در صف‌های نان می‌افزاید.

رمضانی معاون فرماندار مشهد درباره صف‌های طولانی نانوایی‌های شهر به خراسان رضوی گفت: به دلیل برودت هوا خانواده‌ها گاهی نان نمی‌گیرند و این‌یک دلیل است که شلوغی بیشتر در ظهر و اوایل شب رخ می‌دهد و نکته بعدی که باز به دلیل سرمای هواست، خرید تعداد بالای نان است که نیاز چند روز را در مراجعه افراد به نانوایی‌ها دربر می‌گیرد.

رمضانی با اشاره به این‌که دلیل اصلی شلوغی برودت هواست، افزود: ما در آرد و سوخت هیچ کمبودی نداریم و نانوایی‌ها با مشکل سوخت مواجه نیستند و هیچ نانوایی به علت کمبود سوخت تعطیل نشده است.

معاون فرماندار مشهد با اذعان بر سخت‌تر شدن وضعیت اقتصادی برای افراد خاطرنشان کرد: سهم نان در سبد خانواده‌ها به‌خصوص مناطق کمتر برخوردار بیشتر شده است و این هم یکی از دلایل شلوغی این روزهای نانوایی‌هاست.

او در واکنش به گزارش خبرنگار خراسان مبنی بر ترس مردم از کمبود یا قطعی کامل گاز و درنتیجه هجوم آن‌ها به نانوایی‌ها اظهار کرد: بله یکی از دلایل شلوغی این ترس مردم است درصورتی‌که ما با قاطعیت می‌گوییم که هیچ نانوایی تعطیل نخواهد شد و اگر خدای نکرده اتفاقی هم بیفتد پیش‌بینی تمام موارد انجام‌شده است برای مثال چندین مجتمع نان را که سریع پخت هستند و سوخت جایگزین هم دارند، آماده داریم که ۲۴ ساعته می‌توانند نان تولید کنند تا هیچ مشکلی پیش نیاید.
رمضانی ادامه داد: مصوب کرده‌ایم که ۵۰ کیسه آرد به‌صورت امانی در اختیار آن‌ها قرار گیرد و زمانی که به آن‌ها اعلام شد به پخت نان بپردازند ما با دبیر کارگروه آرد و نان نیز هماهنگ کرده بودیم که به‌وسیله آن‌ها حواله‌های نان در اختیار نانواها قرار گیرد و در صورت تعطیل شدن نانوایی‌ها در همان نانوایی‌ها نان توزیع می‌شود به عبارتی در عمل نانوایی‌ها تعطیل نمی‌شوند و فقط نان آماده در آن جا توزیع می‌شود.

معاون فرماندار مشهد درباره سهمیه‌ها افزود: سهمیه‌ها و ساعت کاری نانوایی‌ها هیچ تغییری نکرده است و بیشتر تحویل سهمیه آرد بر اساس سامانه نانی نو انجام می شود.موضوع سهمیه‌ها را از فریدونی مدیرکل غله استان پیگیری کردیم که او نیز به تغییر نکردن سهمیه نانوایی‌ها اذعان و اعلام کرد که هیچ مشکلی در تامین آرد نانوایی ها نداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن