اسلاید شوشهری

بهره‌ برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند شهرداری مشهد

کد خبر : 57237

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد مقدس گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند هم‌زمان با دهه مبارک فجر هستیم.

به گزارش صبح مشهد، مهدی یعقوبی در مراسم بهره‌برداری از ۵ پروژه مدیریت پسماند اظهار کرد: مجتمع شماره یک صنعتی بازیافت شهرداری مشهد دارای ٢٣٠ هکتار و ٢۵ هکتار حوزه صنعتی است و به دلیل تنوع، وسعت و نوع کاربری این مجموعه صنعتی بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجتمع در حوزه بازیافت است.

این مجموعه صنعتی فعالیت‌های متنوعی دارد و کارخانه کاغذ آن توسعه یافته است و ۴٩ تن رول کاغذ، کارتن و کاغذ سفید چاپی با کیفیت بالا تولید می‌کند. همچنین کارخانه آسفالت فعالیت خوبی دارد.

وی افزود: پروژه‌های متعددی با اهداف زیست‌محیطی، حمایت از بخش خصوصی و اشتغال‌زایی در دستور کار مدیریت پسماند این معاونت قرار گرفته بود.

یعقوبی با بیان اینکه در این مراسم شاهد بهره‌برداری از ۵ پروژه زیست‌محیطی مدیریت پسماند بودیم، عنوان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های شبکه گازرسانی مجتمع صنعتی بازیافت به مساحت ۳۱ هکتار و خط تولید کود گرانوله و اورهال کارخانه تولید کود پلیت با سرمایه گذاری ١٨٠ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین واحد بازیافت زیستی پسماند با هدف تکثیر صنعتی حشرات و لارو آن‌ها که غذای مناسبی برای پرندگان و آبزیان است و سایت پشتیبان بهداشت شهری به مساحت ٣ هکتار از پروژه‌هایی هستند که در این مراسم به بهره‌برداری رسیدند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح هوشمند جمع‌آوری پسماندهای بازیافتی و استقبال شهروندان از این طرح، اضافه کرد: هم‌اکنون ۶ شرکت اکو، بهروب، بازیست، نانو، پاکو و کارو در حال خدمات‌رسانی به شهروندان در این زمینه هستند و در این مراسم شرکت همپاک نیز به عنوان هفتمین شرکت فعال در این حوزه معرفی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن