یادداشت روز

تاثیر مشارکت اجتماعی مردم در اقتصاد شهری

کد خبر : 9383

نویسنده: ژیلا حصاری

 

مشارکت فعالانه مردم در جامعه علاوه بر عمران توسعه و آبادانی شهر، ارتقاء سطح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را به دنبال خواهد داشت که این حرکت می تواند مسئولان شهری را نیز در رفع کمبودهای موجود یاری کند.
در واقع آنچه پس از مطالعه مفاهیم،مبانی نظری، ویژگی ها و کارکردهای مشارکت اجتماعی به دست می آید، لزوم توجه بیش از پیش دولتها به عموم مردم و تزریق تفکر و انگیزه به کالبد جامعه برای افزایش مشارکت است.
آنچه مسلم است چگونگی مشارکت فعال و اثرگذار مردم در تمامی عرصه های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی همواره یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران و مسئولان کشور محسوب می شود. مقام معظم رهبری نیز مکررا اهمیت مشارکت مردم در راه توسعه پایدار و پیشرفت کشور اسلامی مان را تاکید و لزوم سازماندهی و استفاده بهینه از این ظرفیت ها را به دولتمردان گوشزد کرده اند.
در این راستا بایستی تقویت حس مشارکت جویی در جامعه را در دستور کار قرار داد و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب و اطلاع رسانی درست زمینه حضور گسترده مردم در حوزه های مختلف شهری فراهم شود.
امروز همه دست اندرکاران و دلسوزان امر توسعه شهری که بیش از هر چیزی بر ارتقای سطح زندگی مردم در تمامی ابعاد تاکید دارند بر توسعه اقتصادی به همراه توسعه اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی توجه دارند و از این رو مشارکت مفهومی است که در بر گیرنده ابعاد مختلفی بوده و به رشد متوازن تمام جنبه های زندگی در شهر منجر خواهد شد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن