اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد جواد الائمه گلباران می‌شود

کد خبر : 56975

مسوول هیات و کانون جواد الائمه (ع) گفت: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد امام جواد (ع) فردا شب برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، مهدی رجب پور بعدازظهر شنبه در نشست خبری ویژه برنامه‌های ولادت امام جواد که در مسجد جوادالائمه (ع) برگزار شد، اظهار کرد. ویژه برنامه‌های کانون از شب میلاد فرزند دردانه امام رضا (ع) آغاز و تا نیمه شعبان ادامه دارد.

مسؤول هیأت و کانون جواد الائمه (ع) طرح ملی (پسران آسمانی) تشویق نامگذاری فرزندان تازه متولد شده به نام‌های مبارک علی، حیدر، جواد، محمدجواد، مهدی، حجت را از برنامه‌های ایام ولادت امام جواد (ع) عنوان کرد و افزود: جمعی از بانوان طلبه در روز میلاد حضرت جواد (ع) با حضور در تعدادی از بیمارستان‌های مشهد هدایای متبرک به مادران و نوزادان پسر اهدا خواهند کرد.

وی گفت: همزمان با شب میلاد حضرت جواد (ع) اجتماع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در میدان شهدا و حرکت به سمت حرم رضوی برگزار و با شاخه‌های گل حرم مطهر گلباران خواهد شد.

رجب پور افزود: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و ماشین نویسی، نورافشانی با شعار یا جواد ابن الرضا (ع) از دیگر برنامه‌های ولادت امام جواد (ع) است.

مسؤول هیأت و کانون جواد الائمه (ع) بیان کرد: در ایام ولادت امام جواد (ع) نشست‌های تخصصی علمی، ادبی با موضوع امامت و مهدویت با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی اجرا می‌شود و همچنین کارگاه تولید آثار هنری با موضوع مولود کعبه، مولود با برکت امام جواد (ع) و مولود منتظر امام مهدی (عج) با سرفصل مولود با برکت برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه آذین بندی منازل و مساجد، دانشگاه‌ها و کارخانجات و ادارات و مدارس به مناسبت‌های ویژه ماه رجب و شعبان خبر داد و افزود: این مسابقه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

رجب‌پور به طرح‌های ملی سلام بر امام (زیارت از راه دور) در نهم هر ماه شمسی و نذر نهم اشاره کرد و ادامه داد: در نذر نهم همه خانواده‌ها می‌توانند به نیت امام جواد (ع) در روز ۲ بهمن ماه همزمان با سالروز تولد این امام معصوم (ع) به ۹ نفر از نیازمندان توزیع غذا یا کمک هزینه تحصیلی، ازدواج و… انجام دهند.

مسؤول هیأت و کانون جواد الائمه (ع) عنوان کرد: همایش بین المللی خادم الجواد و تقدیر از خادمان و کسانی که در اربعین در کاظمین به زائران خدمت می‌کنند در یک اسفندماه برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن