اجتماعی

بیانیه سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام به مناسبت اربعین حسینی

کد خبر : 54499

السلام علیک یا اباعبدالله

دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام در پیامی اربعین را فرصتی برای دیدارها، مجالی برای زیارت آسمانی ها، طواف حاجیان داغ دیده بر مزار اباعبدالله الحسین علیه السلام و زمانه پیوستن به صاحبان فضیلت و کرامت و یادآوری نماز شبهای نشسته زینب کبری سلام الله علیها دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه جهانی الحرا،علی کهنمویی موسس (اولین پارلمان جهانی فعالین حقوق بشر جهان اسلام) با بیان این همانگونه که امام خامنه ای فرموده اند: “اساسا اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر صلی الله علیه، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه گذاری گردید، تاکید کرد: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون – از قبیل شهادت حسین ابن علی علیه السلام در عاشورا- به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت استفاده ی زیادی نخواهند برد … اگر زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد صلوات الله علیه در طول آن روزهای اسارت – چه در همان عصر عاشورا در کربلا و چه در روزهای بعد در راه شام و کوفه و خود شهر شام و بعد از آن در زیارت کربلا و بعد عزیمت به مدینه و سپس در طول سالهای متمادی که این بزرگواران زنده ماندند- مجاهدات و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه ی عاشورا و هدف حسین بن علی و ظلم دشمن را بیان نمی کردند، واقعه ی عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی ماند.”

پدر حقوق بشر جهان اسلام افزود: ” یکی از مصادیق قوت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده میکند و آن، راهپیمایی اربعین است؛ و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه. راهپیمایی اربعین قوت اسلام است، قوت حقیقت است، قوت جبهه ی مقاومت اسلامی است که این جور اجتماع عظیم میلیونی راه می افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قله و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه ی آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. از روز اول هم که اربعینی به وجود آمد، اهمیت اولین اربعین به همین اندازه بود. اهمیت اربعین اول این بود که رسانه پر قدرت عاشورا است.

وی ادامه داد: امروز هم همین اتفاق دارد در دنیا می افتد. امروز هم در دنیای پیچیده پرتبلیغات و پرهیاهویی که بر بشریت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه ی بی همتاست. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا؛ اینکه میلیونها انسان راه می افتند، نه فقط از یک شهر یا کشور از کشورهای مختلف و نه فقط از یک فرقه ی اسلامی فرق مختلف اسلامی و حتی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی… این دلها با هزاران گام در راه است، همه حرکت می کنند، همه راه می افتند به سمت آن معدن و سرچشمه ی معنویت و آزادگی و این را به رخ دنیای مادی امروز می کشند.

علی کهنمویی دبیرکل سازمان مستقل بین المللی حقوق بشرامت واحده جهان اسلام در پایان بیانیه گفت: برخود لازم می دانیم با عرض تسلیت و گرامیداشت یاد و نام شهیدان و در جهت فلسفه قیام اباعبدالله که همان فریضه امر به معروف و نهی از منکر است در جهت تحقق فرامین مقام عظمای ولایت به منظور عمق بخشی و گسترش و پراکندن معارف جهان اسلام گام برداریم.

رونوشت‌:
۱-جناب «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی جهت استحضار
۲-حضرت شیخ احمد الطیب ریاست الازهر مصر و معاون افتخاری صیانت از وحدت سازمان حقوق بش امت واحده جهان اسلام
۳- دکتر رضا صادقی دادستان کل (حقوق بشر ) دادگاه غیر دولتی حقوق بشر امت واحده جهان اسلام
۴-معا‌ونت امور سران و بزرگان جهان اسلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن