شهری

آغاز دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد

کد خبر : 58154

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از آغاز ۵ دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری در مراسم افتتاحیه این دوره‌ها اظهار کرد: آموزش و نرم‌افزارهای آموزشی باید بیشتر مورد توجه تاسیسات گردشگری قرار گیرد، چرا که زیرساخت و تجهیزات به تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و با کیفیت راائه کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان حوزه گردشگری ادامه داد: اگر نیروها آموزش دیده باشند فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل است اما اگر آموزش ندیده‌ باشند با دشواری های زیادی روبرو خواهد شد.

بیدخوری با اشاره به سیاست‌گذاری صورت گرفته در زمینه آموزش گردشگری گفت: نگاه به موسسات آموزش گردشگری فقط ارائه مدرک نیست بلکه کاملا مهارتی است.

او تصریح کرد: با کمک انجمن حرفه‌ای موسسات آموزش گردشگری تقسیم بندی خوبی انجام شده تا در حوزه عملکردی گردشگری استان آموزش‌های تخصصی ارائه و افراد هر خدمتی که در حوزه گردشگری ارائه می‌کنند از مهارت کامل برخوردار باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به نیاز و ضرورت ۵ دوره شامل دوره کیفیت خدمات، صرفه جویی مصرف انرژی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌، بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری برنامه ریزی شده است.

بیدخوری تاکید کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار و به شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

هم‌چنین علی‌اکبر احمدزاده رئیس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری خراسان رضوی گفت: تاسیسات گردشگری از برگزاری این دوره استقبال کرده و به طور یقین برگزاری این دوره‌های در ارتقای کیفیت خدمات گردشگری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

او افزود: طی دو روز نخست دوره مدیریت کیفیت خدمات در تاسیسات گردشگری و صرفه جویی انرژی روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در هتل پردیسان و سه دوره آموزشی دیگر شامل قوانین و مقررات بیمه و مالیات‌، بازآموزی راهنمایان، تسهیلگری کسب و کارهای کوچک گردشگری روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین در هتل میثاق ملل برگزار می‌شود.

هم چنین سید جعفر زراعتی رئیس انجمن حرفه‌ای موسسات آموزشی استان خراسان رضوی نیز گفت: آموزش زیربنای صنعت گردشگری است و استان خراسان رضوی با داشتن بیش از دو هزار تاسیسات گردشگری به آموزش‌های گردشگری بیشترین نیاز را دارد.

او افزود: آموزش زمینه اشتغال را فراهم می‌کند و با توجه به مهارت محور بودن کار و فعالیت در حوزه گردشگری، افرادی که مهارت‌های گردشگری را آموزش می‌بینند شاغل می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن