اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اجرای طرح های گردشگری معرفت افزا در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 4923

دبیر جشنواره گردشگری ایده ال در آرمان شهر رضوی گفت: ستاد مشهد ۲۰۱۷ در صورت تبدیل ایده های گردشگری معرفت افزا به طرح، برای سال ۲۰۱۷ تصویب و اجرایی می کند.

مصطفی شریف در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد اظهار کرد: اساس شکل گیری شهر مقدس مشهد بارگاه منور امام رضا (ع) است و از دیر باز تاکنون وضعیت نصبی مشهد و موضوع اقتصادی این شهر پیرامون همین اصل اساسی بوده است.
وی با اشاره به حضور میلیونی زائر و افزایش روز افزون آن تصریح کرد: این امر بر اهمیت برنامه ریزی برای افزایش زمان ماندگاری زائر در مشهد به جهت اقتصاد شهری، فرصت بیشتر زیارت برای زائر و اثار فرهنگی و تربیتی ان می افزاید؛ لذا این مهم در دستور کار تمامی ارکان تصمیم گیری و مدیریتی در سطح شهر مشهد است.
وی عنوان کرد: برای افزایش ماندگاری زائر باید نیازهای ضروری زائر و پروژه های جانبی و مجموعه های اقامتی مناسب از جمله خدماتی، تجاری و گردشگری مناسب را فراهم کرد.
شریف با بیان اینکه گردشگری در اقصی نقاط دنیا درامد مالی بسیار بالایی دارد؛ خاطر نشان کرد: موضوع زائرو زیارت با گردشگر و گردشگری بسیار متفاوت است و اگر پروژه هایی در مشهد برای افزایش زمان ماندگاری زائر تعربف می شود باید منطبق با موضوع زائر وزیارت باشد.
دبیر جشنواره گردشگری ایده ال در آرمان شهر رضوی افزد: این نکته علاوه بر نکته فرهنگی نکته مهم اقتصادی نیز می باشد.
وی مزیت اقتصادی مشهد را امر زائر و زیارت دانست و گفت: به جهت زیارتی بودن مشهد اگر پروژه هایی تعریف شود که توجیه اقتصادی داشته باشد و به عبارتی معرفت افزا باشد و علاوه بر ان در مسیر تعریف شده زائر قرار گیرد قطعا زائر از آن استقبال می کند.
وی گفت: اساسا دو مدل پروژه گردشگری وجود دارد یک مدل موجب تخلیه هیجانات می شود که در شهر دبی از این پروژه ها زیاد دیده می شود و دیگر اینکه یک سری از پروژه های گردشگری، معرفت افزا است و به عبارتی قرانی است.
شریف با اشاره به ایه قرانی سیرو فی الارض… بیان کرد: در شهر امام رضا اگر می خواهیم از پروژه ای چه با نگاه فرهنگی و چه با نگاه اقتصادی استفاده کنیم باید از گردشگری معرفت افزا بهره ببریم که قطعا از سمت زائرین مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد و در واقع توجیه اقتصادی بهتری دارد.
وی در خصوص اجرای پروژه های فرهنگی معرفت افزا در مشهد بیان کرد: با همکاری گروه مشاوران جوان و سازمان تفریحی فرهنگی شهرداری مشهد و پارک علم وفناوری فراخان جذب ایده در این زمینه با اسم ” فراخان ایده پردازی گردشگری ایده ال در آرمان شهر رضوی” صورت گرفت.
وی تصریح کرد: به همت جوانان مشهد ۹۰۰ ایده جمع اوری و ۲۸ ایده توسط داورهای متخصص در امر گردشگری معرفت افزا در سه مرحله داوری شد.
دبیر جشنواره گردشگری ایده ال در آرمان شهر رضوی افزود: برای گروهی که ۲۸ ایده را داده بودند برای پرورش ایده خود در دو روز جلسه طرح کسب و کارگذاشته شد.
وی گفت: در نهایت این ایده ها داوری شد و به ۱۳ ایده شامل ۳ ایده برتر، ۷ ایده برگزیده، ۳ ایده خوب و ۳ ایده در جایگاه تشویق جوایزی تقدیم شد.
وی با بیان اینکه از ۱۳ ایده برتر، ۸ ایده قابلیت تبدیل به پروژه های بزرگ شهری را داشتند؛ ادامه داد: لذا از صاحبان ۸ ایده دعوت شد تا ایده های خود را به مشاوران معاونت اقتصادی ارائه کنند تا با تخصص مشاور، ایده های گردشگری معرفت افزا، به پروژه های گردشگری معرفت افزا دارای طرح و مشخصات و جزییات کامل به جهت جذب سرمایه گذار تبدیل گردد.
شریف با اشاره به استقبال ستاد مشهد ۲۰۱۷ شهرداری مشهد از این ایده ها اظهار کرد: این ستاد اعلام آمادگی کرد تا در صورت تبدیل ایده های گردشگری معرفت افزا به طرح، این طرح ها برای سال ۲۰۱۷ تصویب و اجرایی کند.
وی تصریح کرد: لذا تا ۲ ماه اینده به کمک مشاوران و ایده پردازان، این ایده ها به طرح هایی اجرایی تبدیل و به عنوان یک بسته به ستاد مشهد ۲۰۱۷ ارائه خواهد شد و امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه ها برای سال ۲۰۱۷ آغاز شود.
وی گفت: این پروژه ها ضمن اینکه قابلیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه را دارند؛ دارای توجیح اقتصادی و معرفت افزا نیز هستند.

گردشگری معرفت افزا موضوعی جهانی است
وی موضوع گردشگری معرفت افزا را موضوع جهانی دانست که منحصر به مشهد نیست و گفت: امروز رژیم اشغالگر قدس در تلاویو موزه ای به نام هولوکاست دایر می کند که در آن دروغ های هولوکاست را به زبان هنر به افراد منتقل می کنند و قطعا اثر گذار بوده است.
شریف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند: اگر هنر پای مکتبی نباشد ان مکتب می خشکد؛ بیان کرد: لذا زبان هنر زبان اثر گذاری است.
وی اظهار کرد: کلیسای ساکرافاملیا در شهر بارسلونای اسپانیا به زبان هنر تمام تاریخ مسیحیت و باورهای مسیحیت را در این کلیسا گنجانده است.
وی نوید داد: با تبدیل این ایده ها به پروژه خلا موجود در گردشگری معرفت افزا در سطح شهر مشهد تا حد زیادی برطرف می شود و اجرای این پروژه ها موجب تنظیم ذائقه سرمایه گذار در مشهد در حوزه گردشگری می شود و سرمایه گذاران متوجه سود دهی این پروژها می شوند.
وی در پایان اظهار کرد: تمام مسئولین، سرمایه گذاران و تمام متخصصین حفظ حریم شهر امام رضا و حفظ پیوست فرهنگی این شهراز دغدغه های آنان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن