شهری

شهردار منطقه پنج در نشست با شورای اجتماعی محله جلالیه عنوان کرد:

لزوم جذب سرمایه گذار و تغییر کاربری کاروانسراهای قدیمی به مسکونی در محله جلالیه

کد خبر : 53807

شهردار منطقه پنج مشهد بر حمایت از سرمایه گذاران و تغییر کاربری کاروان سراهای قدیمی و موجود در محله جلالیه تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی منطقه پنج، مجید وحدتی پور با بیان این مطلب در نشست مردمی با اعضای شورای اجتماعی محله جلالیه، اظهار کرد: دو کاروان سرا در این محله وجود دارد که برای رفع مشکل اهالی محل و همسایگان مجاور این کاروانسراها می‌توان با ورود سرمایه گذار و تغییر کاربری آن ها مشکل را مرتفع کرد.

وی بیان کرد: این مکان ها در گذشته محلی برای بارانداز کاروان هایی بود که از جاده سرخس وارد مشهد می‌شدند و بعضا در اختیار اتباع قرار داشت.

شهردار منطقه پنج افزود: هم اکنون نیز میتوان این بافت را تبدیل به مسکونی کرد. اما بنا به دلایلی  انگیزه برای سرمایه گذاری وجود ندارد. گرچه شهرداری از ورود سرمایه گذار به این حوزه استقبال می‌کند.

وحدتی پور در پاسخ به درخواستی مبنی بر بازگشایی برخی معابر بن بست منطقه، گفت: سیاست های ترافیکی در سطح کلان دیده شده و قرار هست ترافیک بافت پیرامونی حرم مطهر مدیریت شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح ترافیکی که در سایر معابر منتهی به حرم مطهر نیز دیده شده، جهت تسهیل ترافیک کل شهر اجرا شده است. گرچه بن بست بودن برخی خیابان ها در مکاتبه با سازمان ترافیک مجدد بررسی می شود.

شهردار منطقه پنج در پاسخ به در خواست شهروند دیگری در خصوص جابه جایی بازار موتورفروشها، گفت: برای این منظور ضرورت دارد سرمایه گذاری جذب شده  و زمینی در خارج شهر تملک شود.

وحدتی پور عنوان کرد: از آنجا که اجرای این امر  بازده ندارد، استقبالی نیز صورت نگرفته است. با این حال شهرداری از این موضوع استقبال و مشارکت می کند.

وی در خصوص گله مندی تعدادی از شهروندان نسبت به تغییر نام برخی معابر اینگونه توضیح داد: موضوع تغییر نام معابر که مورد سوال بخشی از شهروندان منطقه است نیز، شایان ذکر است که موارد اینچنینی در کمیته نامگذاری و در شورای اسلامی شهر بررسی می‌شود و چنانچه نسبت به نام های جدید معابر اعتراضی از سوی شهروندان وجود دارد بهتر است مکاتبه شود تا در این کمیته بررسی و در صورت احراز شرایط ترتیب اثر داده شود.

شهردار منطقه پنج در خصوص تامین امنیت بوستان وحدت، بیان کرد: در این رابطه شهرداری می‌تواند با تامین روشنایی  بوستان و هرس درختان به تامین ایمنی این محیط کمک کند. گرچه تردد خانواده ها نیز اثر گذار است.

وحدتی پور با تاکید بر اینکه کارگران شهرداری ضابط قضایی نیستند، گفت: ضرورت دارد برای این موضوع نیروهای مربوطه از جمله فراجا حضور داشته باشند.

وی در خصوص حمایت از مشاغل خانگی، بیان کرد: موضوع حمایت از مشاغل و کسب و کارهای خانگی،مراکزی تحت عنوان مرکز رشد و رویش در فرهنگسراها مستقر می شوندو برای عرضه محصولات خانگی در منطقه ما نیز با مشارکت سازمان بازآفرینی فضاهای شهری و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد،و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد،علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی مشاغل، نمایشگاه های موردی به مناسبت های مختلف برپا می شود.

شهردار منطقه پنج در پاسخ به درخواست شهروندی پیرامون جمع آوری مشاغل مزاحم از سطح منطقه، گفت: فعالیت مشاغل آلاینده و مزاحم در بخش های از منطقه نیز سالیانی است که از درخواست های شهروندان است. آلودگی هایی که این مشاغل ایجاد می‌کنند می‌تواند شامل آلودگی های صوتی، بهداشتی و حتی منظر و نمای شهری باشد که در این راستا اقدامات لازم از طریق صدور اخطار و جریمه گرفته تا پلمب این واحد صورت می‌گیرد.

وحدتی پور با تاکید بر اهمیت اتصال به شبکه اگو یا حفر چاه به منظور دفع فاضلاب های خانگی، بیان کرد: موضوع اتصال به شبکه اگو یا حفر چاه به منظور دفع فاضلاب های خانگی، هم از نظر بهداشتی و هم از لحاظ رعایت حقوق شهروندی دارای اهمیت است و متاسفانه در برخی محلات حاشیه شهر با رها کردن فاضلاب های خانگی در معابر و در شبکه جمع آوری آبهای سطحی نقض این قوانین صورت می پذیرد که با خاطیان برخورد شده و تذکر داده می‌شود و با حضور ضابط قضایی نسبت به صدور رای و حتی قطع انشعابات اقدام می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن