یادداشت روز

ترقی در نشست خبری:

لیست‌مان برای ثروتمند کردن مردم مشهد برنامه دارد/برخی اصولگرایان ما را با رقیب اشتباه گرفته‌اند

کد خبر : 40333

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی گفت: نامزدهای ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای ثروتمند کردن مردم مشهد برنامه دارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، حمیدرضا ترقی در نشست خبری با بیان اینکه در انتخابات پیش رو دو حکمرانی در ساختار جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد، اظهار کرد: یک حکمرانی کشور توسط رئیس جمهور جدید و دوم حکمرانی محلی با انتخاب اعضای شوراها.

وی ضمن تبریک روز شورا به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، بیان کرد: امیدواریم در انتخابات پیش رو، افرادی به شوراها راه یابند که بتوانند در مسیر آرامش، توسعه و رفاه مردم گام بردارند و شورای ششم بتواند مکمل شوراهای گذشته و بهبوددهنده وضعیت مردم در سطح شهرها و روستاها باشد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت رای مردم در مکتب امام (ره)، اضافه کرد: کرامت رای مردم ایجاب می‌کند تمامی کسانی که دست اندر کار انتخابات هستند این فرصت و این نقش مردم را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، بهبود وضع زندگی مردم و شکل‌گیری یک‌ جامعه اسلامی سوق دهند.

ترقی ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب فرد مناسب در انتخابات شوراها، عنوان کرد: به خاطر همین اهمیت است که اصل شورا در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و به وسیله مشورت بسیاری از اشکالات کارها برطرف می‌شود و افراد به این وسیله از تجارب یکدیگر استفاده می‌کنند. لذا مشورت یک کار دائم است که می‌تواند به حرکت انسان و جامعه تعالی بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ما، حدود ۸، ۹ اصل به موضوع شوراها و نقش آن‌ها در اداره امور محلی مردم اشاره شده که حاکی از این است که این مسئله در قانون اساسی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است. لذا وقتی ما به اهمیت کار شورا نگاه کنیم، می‌بینیم انتخابات شوراها ما را یک گام به تحقق کامل قانون اساسی نزدیک می‌کند و پایه‌های انقلاب را مستحکم‌تر می‌کند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نقش شوراها در زندگی مردم، گفت: لذا باید به انتخابات شوراها و نوع انتخابی که در این خصوص انجام می‌شود، توجه جدی داشته باشیم تا بتوانیم این شوراها را در مسیر یک حرکت درست سوق دهیم.

ترقی بیان کرد: در چشم‌انداز تعیین‌شده برای افق بیست ساله شهر مشهد تا سال ۱۴۰۵ این شهر باید به عنوان کلان‌شهری تلقی شود که هویت منحصر به فرد مذهبی، زیارتی و فرهنگی در مقیاس ملی و جهانی دارد. در توسعه پایدار شهری پیشتاز باشد و در سطح ملی با رویکرد جهانی و با اتکا به اقتصاد دانش‌محور، صنایع پیشرفته و خدمات برتر، به ویژه خدمات گردشگری و زیارتی، بتواند پیشتاز باشد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی ادامه داد: افقی که ما برای چند سال آینده مشهد در نظر داریم، نشان می‌دهد که فضای شهری مشهد باید محیطی فعال، ایمن و خاطره‌انگیزه برای تمام شهروندان و زائران باشد.

وی با اشاره به گام‌هایی که تا کنون توسط شوراهای مشهد برای رسیدن به این چشم‌انداز، تصریح کرد: طبیعتا شورای ششم باید این گام‌ها را تکمیل و نواقص آن‌ها را برطرف کند تا ما بتوانیم به آن‌جایگاهی که در این افق برای مشهد ترسیم کردیم برسیم.

ترقی با بیان اینکه رشد و توسعه فعلی مشهد محصول تلاش‌های شوراهای ادوار مختلف این شهر است، افزود: اما همان طور که مشهود است، ما در برخی عرصه‌ها از چشم‌انداز عقب هستیم و این عقب ماندگی را باید با همت شورای ششم برطرف کنیم و بتوانیم وعده‌ای را که به مردم عزیزمان برای عمل به چشم‌انداز داده شده است را محقق کنیم.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی اظهار کرد: نگاه ما به آینده شورای شهر در قالب ایجاد یک شهر بانشاط، معنوی و توجه به زیارت و تجارت و اقتصاد است و این چهار عنصر را باید در برنامه‌ها و حرکت شورای شهر آینده دنبال کنیم‌. مردم همان طور که به معنویت در مشهد اهمیت می‌دهند، به نشاط و رفاه در زندگی هم اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: این اهمیت به رفاه و سرزندگی هم در داخل شهر به عنوات یک اولویت مورد توجه است و هم در حاشیه شهر. بنابراین اگر ما به معنویت، نشاط و رفاه مردم توجه می‌کنیم، باید به صورت فراگیر همه شهر را دربرگیرد.

ترقی با اشاره به مشکلاتی که نبود زائر در این یک سال اخیر برای اقتصاد مشهد به وجود آورده است، عنوان کرد: امروزه مردم ما متوجه شده‌اند مسئله زائرمحوری و فراهم کردن امکانات برای زائر چه نقش موثری در پیشرفت استان و مشهد دارد. بنابراین سیاست‌ها باید به سمت ماندگاری و جذب بیشتر زائرین پیش برود.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی با اشاره به همجواری این استان با چند کشور و اهمیت آن در ترانزیت کالاهای صادراتی و وارداتی به کشور، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته، گمرک‌های مرزی استان در حال فعال شدن است که این مسئله نقش موثری در تجارت به نفع اقتصاد استان می‌تواند داشته باشد و این‌ها باید در برنامه شورای آینده مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی گفت: آنچه ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دنبال می‌کنیم این است که با ایجاد یک تشکیلات مردمی، سیاسی و فراگیر بتوانیم زمینه شکل‌گیری یک شورای توانمندتر را به وجود آوریم. هسته اولیه شورای ما، دو شورای وحدت و ائتلاف در تهران هستند که برای انجام فعالیت‌های انتخاباتی رسمیت قانونی دارند.

ترقی عنوان کرد: از هفته گذشته بالغ بر ۱۸۰ نفر از نامزدهایی که در فرمانداری‌ها ثبت نام کرده‌اند و صلاحیت‌شان برای فعالیت در انتخابات تایید شده، در فرایند شورای ائتلاف قرار گرفته‌اند و تا هفته آینده کسانی که نمرات لازم را در شاخص‌های پایه کسب کرده باشند، به مرحله بعد که کمیته تطبیق تخصصی است راه پیدا خواهند کرد و سی نفر از افرادی که بالاترین نمرات را کسب کرده باشند، برای معرفی در مجمع عمومی انتخاب می‌شوند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی با بیان اینکه ما برای حل تمامی مشکلات مشهد برنامه داریم، ادامه داد: این برنامه‌ را کارشناسان شهری تدوین کرده‌اند. این برنامه هفته آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: ما از تمامی نامزدها نیز برای حل مشکلات شهری برنامه خواسته بودیم و اگر این برنامه‌ها با برنامه ما تلفیق شود، بسیاری از مشکلات شهری حل خواهد شد. هم مسئله حاشیه شهر مشهد و هم مسئله حمل و نقل از جمله مسائلی هستند که در این برنامه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شورای شهر برای شهرداری نقش قانون‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: شورای شهر چیزی را تصویب می‌کند و شهرداری به چیز دیگری عمل می‌کند. لذا نمی‌توان عملکرد شهردار را با توجه به تصمیمات شورا، مورد سنجش قرار داد. این‌ها کاملا قابل تفکیک از هم هستند.

ترقی تصریح کرد: درست است که برایند عملکرد شهردار، به تصمیمات شورای شهر مربوط می‌شود، اما وقتی اختلاف نظرها وجود دارد، ما می‌توانیم عملکرد شهردار را از شورای شهر تفکیک کنیم، کما اینکه در این چهار سال ما دیدیم بین شورای شهر مشهد و شهردار، اختلاف نظرات بسیاری وجود داشت.
انتخابات
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به برخی موضع‌گیری‌هایی که از طرف برخی از احزاب اصولگرا نسبت به شورای ائتلاف وجود دارد، تصریح کرد: این احزاب هم اگر برای انجام فعالیت‌های سیاسی اعلام موجودیت کرده باشند، می‌توانند در انتخابات فعالیت داشته باشند. همچنین ما از این احزاب برای حضور در ائتلاف و اعلام برنامه‌هایشان دعوت کردیم، اما این‌ها شروع کردند به انجام کار رسانه‌ای بر علیه شورای ائتلاف.

وی افزود: اساس کار ما این بوده است که تا جایی که می‌توانیم، شعاع پوشش شورای ائتلاف را گسترش دهیم. الآن هم ادعای کامل بودن نداریم و می‌دانیم که تا رسیدن به شورای ائتلاف کامل فاصله داریم، اما انتظار نداریم کسانی که بیرون نشسته‌اند، به جای اینکه رقیب اصلی خود را جریان مقابل اصولگرایی بدانند، ما را رقیب خود بدانند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی ضمن تاکید بر اهمیت مسئله حاشیه شهر مشهد برای نامزدهای این ائتلاف، اضافه کرد: تلاش ما این است که افراد توانمندی که برخاسته از حاشیه شهر هستند بتوانند به شورای وحدت و ائتلاف راه یابند. همچنین ما شناخت مشکلات حاشیه شهر و حل آن‌ها را به عنوان یک شاخص مهم برای سنجش میزان کارامدی افرادی که می‌خواهند به لیست ما راه یابند، در نظر گرفته‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وجود نیروهای کارامد در شهرداری مشهد، گفت: یعنی نیازی نیست که ما اگر در انتخابات شورای شهر پیروز شدیم، تمام نیروهای شهرداری را عوض کنیم. همچنین دادن مسئولیت به نزدیکان نیز خلاف اخلاق است، وقتی کار به صورت جمعی انجام می‌شود، جلوی این کارها نیز گرفته می‌شود.

ترقی تاکید کرد: ما لیستمان را به گونه‌ای می‌بندیم که برای تمامی کمیسیون‌های شورای شهر، افراد متخصص داشته باشیم. امیدواریم شورای شهر آینده بتواند یک شهردار کارامد و مردمی را برای شورای شهر آینده انتخاب کند.

وی در خصوص اینکه با توجه به وضعیت کرونایی کشور، شورای شهر ششم چطور می‌تواند مشکلات اقتصادی مشهد را حل کند، اظهار کرد: نقاط مختلف مشهد دارای محرک‌های اقتصادی گوناگونی است که اگر به این‌ها توجه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. البته قطعا کرونا یکی از عواملی است که مانع از رشد اقتصادی می‌شود.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی ادامه داد: من معتقدم ما در مقابله با کرونا، راهکارهایی را ارائه ندادیم که بتوانیم در کنار کرونا، به فعالیت‌های اقتصادی نیز بپردازیم. تعطیلی مشاغل راه مناسبی برای مقابله با کرونا نیست. نامزدهای ما برای ثروتمند کردن مردم مشهد برنامه دارند.

ترقی با اشاره به ظرفیت‌های مشهد، تاکید کرد: ما باید با استفاده از این ظرفیت‌ها مردم مشهد را ثروتمند کنیم. شهرداری باید روش کسب درآمد خود را عوض کند و زمینه جذب سرمایه‌گذار در مشهد فراهم شود.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن