اجتماعیستون اصلی

برگزاری نخستین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام به مناسبت دهه کرامت در مشهد

کد خبر : 4481

معاون ‌آستان قدس رضوی گفت: نخستین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام به مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت در رابطه با برنامه ویژه دهه کرامت اظهار داشت: نخستین اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام با هدف زمینه سازی ایجاد جبهه واحد امت اسلامی، تقویت صفوف مقاومت و گسترش فرهنگ شهادت طلبی و بسترسازی برای صیانت از اماکن متبرکه با حضور ۱۲ تن از تولیت‌های حرم‌های شریف از کشورهای ایران، عراق و سوریه در روز دهم ذی القعده ساعت ۱۷ در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در رابطه با شعار سال در ایام دهه کرامت گفت: امسال با هماهنگی‌هایی که با ستادهای دهه کرامت کشور انجام شده، شعار سال در این ایام «اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع)» است.

حسینی در رابطه با راهبردهای محتوایی برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی، عنوان کرد: برگزاری جشن‌ها با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی، توجه به شعار سال و ارائه تعالیم اهل بیت(ع) در این موضوع، توجه به موضوع وحدت جهان اسلام، توجه ویژه به محرومان و مستضعفان در برنامه‌ها، تاکید بر مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت و استفاده حداکثری از فضای رسانه ها از سری راهبردهای محتوایی برنامه ها است.

وی با اشاره به نامگذاری ایام ۱۱ روزه دهه کرامت خاطرنشان کرد: روز دهم ذی القعده با عنوان آستان قدس رضوی؛ بستر نشر دین و امداد به مستضعفین و روز یازدهم ذی القعده با عنوان عالم آل محمد؛ الگوی رأفت در زندگی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.

حسینی در ادامه از برنامه ریزی و اجرای بیش از ۸ هزار برنامه برای دهه کرامت خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در قالب‌های مختلف است که برخی از آنها عبارت است از اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه داخلی سازمان‌های فرهنگی، اجرای ۳ هزار برنامه جشن میلاد در روستاهای موقوفه‌دار، اجرای ۳۱۰۰ برنامه جشن در ۳۱ استان در قالب ۸۵ کاروان فرهنگی و اجرای ۴۵۰ برنامه جشن‌های میلاد در ۹ کشور از سری برنامه‌های دهه کرامت است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در سطح کشوری پرداخت و گفت: ۳۹ برنامه محوری نهایی گزینش شده است از جمله کاروان زیر سایه خورشید در ۳۱ استان و ۳۱۰ شهرستان کشور بیش از ۳۱۰۰ برنامه اجرا می‌کنند همچنین نخستین نشست هم اندیشی پدید آورندگان کتاب رضوی که از مولفانی که در حوزه امام رضا(ع) آثار تالیف کرده‌اند، دعوت به همکاری در سطح ملی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شب شعر ملکوت هشتم به مناسبت دهه کرامت در روز بیستم مرداد در صحن جامع رضوی بعد اذان مغرب و عشاء با حضور شاعرانی چون استاد سازگار، بیابانکی، فاضل نظری، مجاهدی، شفق، شکوهی و کاظم کاظمی برگزار می‌شود و مهمان ویژه این مراسم خانواده شاعر انقلابی مرحوم سبزواری هستند، همچنین همایش پایانی این مراسم در روز ۲۱ مرداد در تالار شهر در میدان شهدا برگزار می شود.

حسینی در رابطه با اکرام زائران خاطرنشان کرد: پذیرایی صبحانه ۶۰۴۵ نفر، پذیرایی نهار ۲۱۴۵ نفر و پذیرایی شام ۴۶۳۰ نفر برای زائران حرم مطهر در نظر گرفته شده، همچنین ۵۰۰ هزار بسته نبات متبرک به مراکز و موسسات مختلف به عنوان ارمغان رضوی فرستاده می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در رابطه با برنامه‌های دهه کرامت برای حوزه بین الملل و خارج از کشور گفت: برگزاری نهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی با دریافت بیش از ۳۲۰ اثر، همچنین هشتمین جشنواره بین المللی خورشید ولایت با دریافت بیش از ۴۵ هزار اثر از دانش آموزان سراسر کشور و دانش آموزان فارسی زبان ۱۷ کشور دیگر نیز به  مناسبت این ایام برگزار می‌شود.

حسینی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تقارن روز پیروزی مقاومت اسلامی با روز میلاد حضرت رضا(ع) در شب میلاد حضرت جشن با شکوهی با عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی با قرائت پیام سیدحسن نصرالله و با حضور تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام و سخنرانی آیت الله رئیسی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در رابطه با برنامه‌های ویژه دهه کرامت در راستای منشور هفت گانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تجهیز ۸ کتابخانه در ۸ نقطه محروم و حاشیه شهر مشهد، تجهیز ۸ نقطه ورزشی در ۸ نقطه محروم، دعوت از دانش آموزانی که تاکنون به حرم مشرف نشده‌اند در قالب اردوی سه روزه، دعوت از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان برای زیارت حرم و ارائه برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان استثنایی توسط خدمتگزاران بارگاه رضوی از جمله این برنامه‌ها است.

وی در ادامه به بیان برنامه‌های ویژه که در حرم مطهر رضوی برگزار می شود پرداخت، و عنوان کرد: محور اصلی محتوایی برنامه های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی تبیین سبک زندگی رضوی، با رویکرد ارائه الگوی رفتاری اهل بیت به عنوان تنها راه حل برای مشکلات جامعه بشری و تعمیق معارف و بینش دینی اهل بیت(ع) است.

حسینی ادامه داد: مراسم گلباران ویژه روز ولادت حضرت معصومه(س) با محوریت بانوان از عرصه میدان شهدا به سمت حرم برگزار می‌شود همچنین مراسم گلباران ویژه شب میلاد حضرت رضا(ع) ساعت ۱۷ از عرصه میدان شهدا به سمت حرم برگزار می‌شود و مراسم پایانی آن در صحن جامع رضوی با سخنرانی آیت الله سعیدی است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری پایگاه‌های فرهنگی چندمنظوره برای نخستین بار در سطح اماکن متبرکه خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها با نام شهدا هستند که پایگاه یک شهید بنت الهدی صدر در صحن هدایت، پایگاه دو شهید هاشمی نژاد در صحن جامع رضوی، پایگاه ۳ شهید فتحی شقاقی در صحن قدس و پایگاه چهار شهید حاج رضوان در باغ رضوان است و در این پایگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی ویژه خردسال و کودک، نوجوانان، بزرگسالان و خانواده و دختران و بانوان برگزار می‌شود.

وی در رابطه با برنامه‌های ویژه زائران غیر ایرانی گفت: ۷۰ ویژه برنامه سخنرانی و حلقه معرفت برای زائران عرب، اردو و آذری زبان برگزار می شود؛ همچنین نشست تخصصی جریان‌های شیعی و نقش آن در جهان اسلام با حضور اساتید برگزار می‌شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن