اقتصادی

امضا تفاهم‌‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی/ ۱۰۰۰ کمباین در کشور بازسازی می‌شود

کد خبر : 48276

با هدف توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی، وزارت جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه همکاری امضاکردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان‌نیوز، در قالب این تفاهم‌نامه که با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به امضا رسید، تحقق هدف بازسازی و نوسازی کمباین‌های برداشت غلات و دانه‌های روغنی می‌شود.

طبق این تفاهم‌نامه، شرکت کمباین‌سازی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، علاوه بر ساخت و تحویل ۶۰۰ کمباین جدید، هزار کمباین فعلی کشور را بازسازی و همچنین ۲۰۰ کمباین فرسوده را با کمباین‌های نو جایگزین می‌کند.

ارتقا کمی و کیفی ناوگان برداشت محصول

علی اصغر حمیدی‌فرد مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی درباره اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: ارتقا کمی و کیفی ناوگان کمباین‌های برداشت غلات و دانه‌های روغنی کشور، کاهش ضایعات و بهبود کمی و کیفی عملیات برداشت محصولات اساسی، از جمله دستاوردهای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با اجرای تفاهم‌نامه مذکور همچنین شاهد ایجاد ثبات و ارتقا امنیت غذایی کشور از طریق بازسازی و جایگزینی کمباین‌های فرسوده و افزایش عرضه کمباین در کشور هستیم.

تامین تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی هزار کمباین

حمیدی‌فرد درباره تعهدات شرکت کمباین‌سازی ایران در قالب این تفاهم‌نامه تصریح کرد: شرکت متعهد شده است شرایط و امکانات لازم برای تعمیر و بازسازی کمباین‌های برداشت غلات دانه‌های روغنی کشور را فراهم و اجرا کند.

وی ادامه داد: در مقابل نیز مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی موظف است نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده، شناسایی متقاضیان، تایید و معرفی آن‌ها اقدام کند.

حمیدی‌فرد تامین تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی هزار دستگاه کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی را یکی دیگر از تعهدات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: مقرر شده است تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و به نام متقاضیان در اختیار شرکت کمباین سازی ایران قرار داده شود.

تولید و تحویل ۶۰۰ دستگاه کمباین

وی با بیان این‌که در قالب تفاهم‌نامه مذکور ۶۰۰ دستگاه کمباین برداشت غلات و دانه‌های روغنی توسط شرکت کمباین سازی ایران تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: کمباین‌های تولید شده براساس برنامه توزیع استانی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان مورد تایید تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کمباین‌سازی ایران ادامه داد: علاوه‌ بر این، سالانه ۲۰۰ دستگاه کمباین فرسوده با عمر بالای ۱۳ سال و با اولویت کمباین‌های بالای ۲۰ سال اسقاط و به همین تعداد کمباین نو تولید و با در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

حمیدی‌فرد درباره نحوه ثبت نام متقاضیان برای خرید کمباین گفت: ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه سیتا انجام می‌شود و پس از تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و نمایندگان استانی، به بانک کشاورزی ارجاع خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن