شهری

در نتيجه بازرسی بهزيستی از اين مراكز و بررسی فرايند توزيع داروی اگونيست:

سهمیه دارویی ۳۰ مرکز ترک اعتیاد سرپایی خراسان رضوی برای همیشه لغو شد

کد خبر : 44700

با تشکیل تیم مشترک دستگاه قضایی، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۳۰ درصد مراکز اعتیاد سرپایی در سطح خراسان رضوی، از نظر فرایند توزیع داروی آگونیست مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش صبح مشهد، معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، این بازرسی سرزده و ضربتی به منظور شناسایی و انسداد گلوگاه‌های فساد در این مراکز انجام شد.

غلامحسین دلبری که در نشست شناسایی و انسداد گلوگاه‌های فساد در مراکز تحت پوشش بهزیستی در سراسر استان سخن می‌گفت، افزود: ۳۰ مرکز ترک اعتیاد از نظر دریافت سهمیه داروی آگونیست، برای همیشه لغو مجوز شدند و سهمیه ۸ مرکز برای مدت شش‌ماه قطع شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۷ مرکز سهمیه‌ی دارویی‌‌شان کاهش یافت و ۹ مرکز نیز به خاطر عملکرد در زمینه داروهای دریافتی، تذکر کتبی گرفتند.

به گفته‌ی این مسؤول، این اقدام ضربتی بدون همکاری و همراهی دستگاه قضایی امکان‌پذیر نبود.

دلبری با یادآوری اینکه مجوزهای مراکز سرپایی ترک اعتیاد توسط دو دستگاه بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی صادر می‌شود گفت: بهزیستی ۲۵۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در استان دارد که به صورت مستمر بر آنها نظارت می‌کند اما نظارت بر این مراکز بر اساس قانون، محدودیت‌هایی دارد که با ورود دستگاه قضایی، این محدویت‌ها رفع گردید.

وی ادامه داد: تخلفاتی که در این مراکز انجام می‌شد شامل توزیع دارو خارج از شبکه توزیع، نگهداری دارو در مکان‌های غیر مجاز، توزیع به شکل نامناسب و خارج از سهمیه، تغییر مسؤول فنی بدون اطلاع بهزیستی، واگذاری امتیاز اداره مرکز بدون مجوز و اطلاع بهزیستی و مواردی از این دست بود.

دلبری گفت: به جهت اینکه دستور العمل‌های سازمانی، اجازه مداخله و بازرسی قوی و فوری را نمی‌دهد گفت: تنها با دستور قضایی می‌توانستیم به این حوزه‌ها ورود کنیم که این کار با همکاری معاون دادستان انجام شد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: با همکاری و تعامل سازنده سه دستگاه بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادستانی، جهت احقاق حقوق مردم و مددجویان و رفع مفاسد و چالش‌ها، گام‌های مؤثر و قاطعی برداشته شد به طوری که اکنون به طور قاطع می‌توان گفت که گلوگاه‌های فساد در مراکز سرپایی اعتیاد استان گرفته شده و در آینده نیز هر مرکزی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشد با همکاری سه نهاد، در اسرع وقت به این تخلف رسیدگی می‌شود.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، اکنون که همکاری دستگاه قضایی را داریم در سایر مراکز نیز بازرسی‌های گسترده، کارآمد، فوری و ضربتی را خواهیم داشت و از هیچ تخلفی در هیچ مرکزی چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

دلبری گفت: مراکز ترک اعتیاد باید بازدهی قابل اندازه‌گیری و اثربخشی مؤثر در جامعه داشته باشند و از این پس، عملیات اجرایی و درمانی این مراکز به دقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا میزان بهبود و بازتوانی معتادان تحت پوشش این مراکز و نتیجه‌بخشی عملیات آنها مورد سنجش قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن