شهری

۱۷۸ کودک کار در مشهد جمع‌آوری و ساماندهی شدند

کد خبر : 49496

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ١٧٨ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون در مشهد جمع آوری شده است، این کودکان برای ساماندهی به مراکز بهزیستی هدایت می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد، حسین باغگلی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ساماندهی کودکان کار یک اقدام چند دستگاهی است و وظیفه شهرداری در این خصوص جمع آوری این کودکان است.

وی پیرامون جمع آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی پنج هزار نفر ظرفیت در کمپهای ترک اعتیاد این کلانشهر ایجاد شده است.

باغگلی بیان کرد: شهرداری مشهد در موضوع توانمندسازی بهبود یافتگان ورود کرده است.

معاون شهردار مشهد افزود: هم اینک ۶٠٠ زن در مراکز ترک اعتیاد مشهد وجود دارند که اقدامات توانمندسازی برای ٨٣ نفر از زنان بهبود یافته، انجام شده است.

وی با تاکید بر توسعه تعاملات با نهادها و سازمانهای اجتماعی و فرهنگی، اضافه کرد: در هر منطقه یک فرهنگسرا و تعدادی از سالن‌های ورزشی را برای اجرای برنامه های مختلف مبتنی بر نیازهای منطقه در اختیار مناطق قرار گرفته است.

باغگلی ادامه داد: ویژگی دوران نوجوانی هیجان‌طلبی است و چون فضای مطلوب برای این دوره فراهم نشده، در اتفاقات اخیر رقیب از این وضعیت سوء استفاده کرده است لذا باید در این حوزه کار شود.

اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مساجد حاشیه شهر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به حمایت از مساجد سطح شهر خاطر نشان کرد: ٢۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های زود بازده در ساخت مساجد حاشیه شهر اختصاص یافته که هزینه‌کرد آن در اختیار شورای شهر است.
باغگلی افزود: ۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به مساجد در بخش تعمیر و بهسازی در اختیار سازمان است که تاکنون ٢٢۴ مسجد در این خصوص درخواست خود را ارائه کرده اند.

وی در خصوص جشنواره استقبال از بهار نیز گفت: در این جشنواره رویکرد تعاملی دنبال می شود، سال گذشته نقدهایی در این موضوع وارد بود اما از این تجربیات برای برگزاری بهتر جشنواره در سال ١۴٠٢ استفاده می شود.

وی با اشاره به اختصاص ١٠٠ میلیارد تومان برای تکمیل سالن تئاتر شهر در سال جاری، تاکید کرد: حوزه فرهنگی حوزه دیربازدهی است، خیلی از توقعات شهروندی از این معاونت خارج از وظایف قانونی است.
یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند و طبق آمار حدود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی وجود دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن