اقتصادی

رییس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به رتبه سوم این استان در حوزه پلاستیک ،اعلام کرد: 

صادرات سالانه ۴۰۰میلیون دلار مصنوعات پلاستیکی از خراسان رضوی

کد خبر : 54123

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه صنعت پلاستیک ،رنگ ورزین ،شوینده ها و محصولات بهداشتی مشهد ، رییس خانه صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت : در استان خراسان رضوی در حوزه صنعت پلاستیک بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی داریم که سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سبد صادراتی استان نقش آفرینی می کنند.

فیروز ابراهیمی افزود:این یک ظرفیت بی بدیلی در شرق استان محسوب می شود که خوشبختانه جزء سه استان برتر در سطح کشوردر صنعت پلاستیک و پلیمرهستیم.

وی ادامه داد: اگر به بسیاری از بازارهای پیرامون مراجعه کنید، مصنوعات پلاستیکی استان مارا به وفور می بینید که کشورهای آسیای میانه و عراق و پاکستان بخش اعظمی ازبازار مصنوعات پلاستیکی شان در اختیار صنعت پلاستیک و پلیمر استان خراسان رضوی است.

رییس انجمن پلاستیک و پلیمر خراسان رضوی در خصوص جایگاه خراسان رضوی در صنعت پلاستیک و پولیمر نیز بیان داشت:

استان های خراسان ، تهران و یزد در صنعت پلاستیک و پلیمر هرسه در برخی رسته ها رتبه های اول تا سوم را دارندکه این سه استان متفاوت تر از سایر استان های کشورند. چون خود صنعت پلاستیک و پولیمر از ده ها رسته متفاوت می باشد .

ابراهیمی تصریح کرد: درواقع گستردگی این صنعت بگونه ایست که در حال حاضر هیچ انسان و صنعت دیگری، بی نیاز از صنایع پلاستیک و پلیمر را نمی توانید ببینید.

وی ضمن تشکر از برگزاری موفق نمایشگاه مشهد پلاست به عنوان قطب صنعت نمایشگاهی کشوربعد ازنمایشگاه ایران پلاست،خاطرنشان ساخت:بنابراین این صنعت تنوع رسته های مختلفی دارد اما استان خراسان رضوی جزو سه استان برتر این صنعت می باشدکه این حوزه را در مباحث صادراتی و اشتغال آفرینی جزو سرآمدان بخش های صنعتی کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن