اسلاید شوورزشی

سوت پایان فوتبال حرفه ای در مشهد!

کد خبر : 49123

مدیر عامل شهرخودرو از موافقت اداره کل ورزش و هیئت فوتبال برای خروج امتیاز تیم شهرخودرو از خراسان رضوی خبر داد.

صبح مشهد– تیم نگون بخت شهرخودرو یا همان امید وحدت که نماینده فوتبال خراسان رضوی در لیگ دسته یک کشور محسوب می شود، حالا به جایی رسیده که در حال رکورد زدن باخت با بیشترین گل خورده است که درهشت هفته گذشته ۴۳ بار کیسه گل شده و متاسفانه جز بی آبرویی برای فوتبال استان ثمره ای نداشته است. شرایط این تیم الان در حدی است که حتی متولیان ورزش و فوتبال استان هم تمایلی به ماندن آن در شهر مشهد ندارند و چراغ سبز خروج امتیاز تیم شهرخودرو را به مدیران باشگاه اعلام کرده اند.این در حالی است که مسئولان به جای چاره اندیشی و تدبیر برای احیا و زنده ماندن تیم شهرخودرو که جزو سرمایه های اجتماعی استان است ، راحت ترین تصمیم را می گیرند و با این کار می خواهند دیگر اثری از این تیم در این شهر نماند که ماندنش با چنین شرایطی بیشتر مایه آبروریزی است.

حکایت این تیم از این قرار است که مدیران مجموعه باشگاه امید وحدت با خرید امتیاز تیم سقوط کرده شهرخودرو سوداهای بزرگی در سر داشتند که در همان ابتدای کار با سروصدای زیاد و با جذب مربیان نامداری همچون محسن بنگر آرزو هایی در سر می پروراندند، اما این رویا پردازی به مرحله عمل نرسید و خیلی زود تبدیل به کابوس شد. اکنون مدیران امید وحدت کنار کشیدند و دیگر توان پرداخت بدهی های سرسام آور شهرخودرو را ندارند.حالا این تیم که حتی برخی رسانه ها ادعاهای گزافی نظیر شرط بندی هم درباره نتایج عجیب و غریب آن مطرح می کنند، به یکی از پدیده های فوتبال ایران تبدیل شده است که به حریفانش نه نمی گوید و در هر بازی کیسه گل می شود.برای سرنوشت و آینده تیم و این که چرا و چگونه به این مرحله فاجعه بار رسیده است به سراغ مدیر عامل باشگاه شهرخودرو رفته ایم که از نظر قانونی هنوز حق امضا دارد و می تواند برای این تیم تعیین تکلیف کند که او در بین صحبت هایش به خبری اشاره کرد که خیلی تلخ و ناراحت کننده است.این که اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان با خروج امتیاز تیم شهرخودرو موافقت کرده اند. حاصل صحبت های حیدرپور مدیرعامل باشگاه شهرخودرو در ادامه تقدیم مخاطبان می شود.

مشتری ۲۸ میلیاردی داشتیم
فصل قبل شرایط سختی داشتیم ، به دلیل این که با ما همکاری نشد. آخر فصل تیم که سقوط کرد، چندین جلسه در استان برگزار کردیم و حتی چندین نامه زدیم و سه راهکار پیشنهاد دادیم. گفتیم یا تیم را بخرید یا اجازه دهید تیم را از استان خارج کنیم یا این که ما را در تیم داری حمایت کنید. اما اجازه خروج ندادند و هیچ همکاری هم با ما نشد.جالب است که متولیان فوتبال استان مجوز خروج امتیاز تیم پیام را از استان دادند، ولی با ما همکاری نکردند.

در این بین تنها مشتری در مشهد که برای خرید امتیاز خیلی جدی بود، همین باشگاه امید وحدت به همراهی سرهنگ سالاری و چوپانی بود . به دلیل این که حمیداوی حسن نیت خودش را ثابت کند، با این مجموعه وارد مذاکره شدیم . جلساتی برگزار کردیم و قراردادی نوشته شد و به توافق رسیدیم. با وجود این که چند مشتری خارج از استان هم در شهرستان ها داشتیم که با مبلغ حدود ۲۷- ۲۸ میلیارد تومان خواهان خرید امتیاز تیم شهرخودرو بودند.

خلاصه با این که مشتری به قیمت ۲۷- ۲۸ میلیاردی داشتیم، ولی خراسانی ها اجازه ندادند امتیاز تیم را خارج کنیم. وقتی دیدیم مجموعه امید وحدت خیلی به جد دنبال تیم داری است، آقای حمیداوی هم به رغم مخالفت هیئت مدیره با این انتقال موافقت کرد. قرار شده بود در ابتدا یک میلیارد تومان بدهند که بماند چطوری پرداخت کردند.سپس چهار میلیارد تومان هم قرار بود دو هفته بعد بدهند. ۲۰ میلیارد تومان هم قرار بود چک بدهند. ضمن این که صورت جلسه شد که کل بدهی های باشگاه ۱۳٫۵ میلیارد تومان و طلب های باشگاه هم ۱۹٫۵ میلیارد تومان ثبت شود و این گونه قرارداد ما با باشگاه امید وحدت منعقد شد. فقط آقای حیدری دبیر هیئت فوتبال استان به ما زنگ زد که برای این که تیم سقوط نکند، کسی از باشگاه شهرخودرو در قرعه کشی شرکت کند و سپس در اسرع وقت راجع به موضوعات دیگر صحبت کنیم. با وجود این که قرارداد با مجموعه امید وحدت قطعی نشده بود، نماینده باشگاه ما در قرعه کشی لیگ آزادگان شرکت کرد.

مشکل پنجره

مجموعه امید وحدت یک میلیارد تومان پرداخت کردند ولی بقیه چک هایشان برگشت خورد و ما اقدامی نکردیم . فقط آن ها از ما وقت بیشتری خواستند.در این بین شرط ما این بود که ابتدا بروند بدهی خارجی ها را پرداخت کنند تا پنجره نقل و انتقالات باز شود و بتوانند قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کنند چون وقتی پنجره را باز کنند مشکل شان حل می شود و راحت تر می توانند بازیکنان و کادرفنی را ثبت سازمان لیگ کنند. محسن بنگر و بازیکنان جدید آوردند و قرارداد ۱۰ میلیاردی نوشته شد ، ولی پنجره بسته بود و با وجود صورت جلسه، هیچ اقدامی انجام ندادند.

البته در یک مقطع زمانی خیلی کوتاه پنجره نقل و انتقالات باز شد و ما هم با وجود این که چک هایشان پاس نشده بود ،همکاری کردیم تا قراردادهای بازیکنان امضا شود و با مشکلی روبه رو نشوند. این را هم اضافه کنم تا وقتی که نقل و انتقالات قطعی نشود، سازمان لیگ ما را می شناسد و در این مدت حق امضا باید از طرف ما صورت می گرفت. ما هم واقعا همکاری کردیم. دنبال این نبودیم که تیم سقوط کند و به هم بخورد و گرنه می توانستیم بهانه بیاوریم که اول به تعهدات خودتان عمل کنید تا ما حق امضا را در اختیارتان بگذاریم، ولی این کار را نکردیم. برای این که بهانه ای وجود نداشته باشد، همه جوره با آن ها همکاری کردیم و قراردادها امضا شده بود اما متاسفانه چند روز بعد از آن به قول خود عمل نکردند و بازیکنان خارجی دوباره شکایت کردند و پنجره نقل و انتقالات بسته شد و برای همین دیگر بازیکن جدیدی ثبت نشد. وقتی قراردادی نوشته می شود، دیگر کاری از دست ما بر نمی آید و مالک جدید باید به تعهدات خود عمل کند. آن ها وظیفه داشتند پول بدهی را پرداخت کنند تا با مشکلی رو به رو نشوند.

موافقت با خروج امتیاز
از نظر قانونی، حمیداوی هم اکنون مالک شهرخودرو محسوب می شود و طبق قرارداد، اگر خریدار چک هایش به هر دلیلی برگشت بخورد، قرارداد فسخ می شود. چند روز قبل هم جلسه ای با سرهنگ سالاری مدیریت امید وحدت داشتیم که گفت مشکل مالی دارد و نمی تواند به تیم داری ادامه بدهد. خودش گلایه مند بود و می گفت که استان هیچ کمکی به او نکرده است.در جلسه ای که با اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال داشتیم،آن ها با خروج امتیاز موافقت کردند. هیئت فوتبال هم نامه زده و بلامانع اعلام کرده است اما ما دنبال این هستیم که کسی در استان بیاید و هدایت تیم را به عهده بگیرد. بخش اول را پرداخت کند تا پنجره باز شود و بعدش طبق گفته اصولی هشت بازیکن که مجوز آن ها را گرفته ایم به تیم اضافه شوند. ما هم گفتیم اگر کسی می خواهد به تیم فوتبال استان کمک کند بیاید وسط . اگر کسی نیاید ما برای چک ها اقدام می کنیم . از طرفی ما هنوز درباره خروج امتیاز تصمیم نگرفته ایم.هنوز هیئت مدیره تصمیمی نگرفته است.اگر تیم سقوط کند ممکن است امتیاز را در لیگ دو به فروش برسانیم ولی اولویت این است که در استان کسی بیاید و به تعهدات عمل کند.

مقصران کجا هستند
پس از بستن قرارداد با امید وحدت از استان به ما گفتند که چرا تیم را به این مجموعه واگذار کردید؟ حالا سوال ما این است که اگر به این مجموعه نمی دادیم ، پس چه کار می کردیم. برای این که تیم منحل نشود ما مجبور شدیم به این مجموعه واگذار کنیم.آن ها هم کلی تعریف می کردند که همه تعهدات و بدهی ها را پرداخت می کنیم. الان هم شنیدم برای آقای چوپانی مشکلی به وجود آمده است.چند روز پیش مشهد بودیم و با هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم که موافقت کنید تیم به تهران بیاید.

سوال من این است که چه کسانی به فوتبال استان لطمه زدند. چه کسانی سنگ اندازی کردند تا باعث فراری دادن حمیداوی شوند. از زمانی که من به عنوان مدیر عامل آمدم تیم مگر مشکل داشت. قبل از من انتقاد می کردند که تیم آب معدنی ندارد، تیم توپ ندارد ولی الان سکوت می کنند. کسانی که باعث شدند حمیداوی از شهر مشهد برود و قید تیم داری را بزند الان با مردم صحبت کنند. مگر حمیداوی مشکل داشت . این افراد را همه مردم مشهد می شناسند چرا وقتی حمیداوی از مشهد رفت ، دیگر کسی نیامد و به تیم کمک نکرد. مگر مشکل شان فقط حمیداوی نبود. همین آقای سالاری که با مجموعه امید وحدت آمد ، چرا به او کمک نکردند.

مشکل این است که در فوتبال خراسان رضوی عده ای نمی خواهند به فوتبال کمک کنند. حتما منافعی برای شان ندارد یا حتما امتیازهایی ندارد. آقای حیدری دبیر هیئت فوتبال استان با ما همکاری می کند.قبلا شاید کمتر بوده ، اما الان بیشتر است ،ولی سوال این است که ما نباید رئیس هیئت فوتبال را ببینیم . آقای رئیس هیئت فوتبال کسر شأن شان می شود جواب تماس ما را بدهند . چرا مجموعه جدید را حمایت نمی کنند. مشکل کجاست؟

شهرخودرو فصل گذشته به رغم اختلاف امتیاز کمتر سقوط کرد، اما همه دیدند که مقابل تیم های قَدَر، خوب بازی کردیم . با این که بودجه ما یک دهم تیم هایی همچون استقلال ، پرسپولیس ، گل گهر و غیره نبود. ما فکر می کردیم مشکل این افراد حمیداوی است. ما گفتیم تیم را به مجموعه دیگری واگذار کنیم تا استان به این تیم کمک کند. الان چرا پیام رفت ،چرا ابومسلم نابود شد . فکر می کنم که پیش کسوتان فوتبال استان باید تجدید نظری کنند و شرایطی به وجود بیاورند که افراد جدیدی وارد فوتبال شوند.یک نفر روزی در جمعی گفت که حمیداوی فاتحه فوتبال خراسان رضوی را خوانده است. من هم گفتم شماها فاتحه فوتبال استان را خواندید.چه کار مفیدی برای فوتبال استان کردید. همان طور که حمیداوی از این شهر رفت ، به نظرم مقصران اصلی این داستان که فوتبال استان را به این روز انداختند هم باید از فوتبال بروند. هر چند که آن ها می خواهند با چنگ و دندان این مسئولیت را حفظ کنند؛قطعا تاریخ قضاوت می کند.

بی توجهی استاندار و شهردار
حیدر پور در بخش دیگری از سخنانش خبر داد: سه بار به دفتر استاندار رفتم تا درباره تیم صحبت کنم اما هیچ توجهی به ما نکردند.این در حالی است که یکی از دغدغه های استاندار بحث اجتماعی و جوانان است ولی توجهی نمی شود.شهردار مشهد هم با وجود مراجعه ولی هیچ توجهی نکردند.آقای ارجایی قبل از شهردار شدن در تهران به ما گفته بود که جزو گزینه های وزارت ورزش است. ما هم با ارتباطاتی که داشتیم با تعدادی ورزشکار و پیش کسوت با او جلسه برگزار کردیم و در آن جلسه وعده های زیادی برای ورزش داد بعد که شهردار مشهد شد ما خوشحال شدیم که فردی شهردار شده که به ورزش علاقه مند است و می تواند به تیم کمک کند ولی دیدیم عملا هیچ کاری نکرده است.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن