استانیاسلاید شو

اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران در سبزوار آغاز شد

کد خبر : 52842

اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسوولان استانی، شهرستانی و اقشار مختلف مردم روز پنجشنبه در سالن ورزشی شهید الداغی سبزوار گشایش یافت.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، رییس شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای سبزوار در آیین آغازین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران گفت: سبزوار لنگرگاه حکمت و عرفان بوده است و در برهه ای از زمان‌، جویندگان حکمت از سراسر کشور به این خطه آمده و از محضر استاد حکیم سبزواری بهره می جسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: خیزش غیرت سربداران پایانی بر سلطه نحس مغول بود و این نهضت، پایه‌گذار حکومت شیعه ۱۲ امامی شد و امروز نیز شعاع دیار سربداران، شهادت پرافتخار ۲ هزار شهید است و اکنون عطر غیرت و ایثار و شهادت از اینخطه به مشام می رسد.

امام جمعه سبزوار با عرض خیر مقدم به حاضران درا ین همایش ملی گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی با هدف تعظیم شهدای دیار سربداران و بیعت دوباره با آرمانهای شهدا برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه اظهار کرد: مقدمات اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران از سال‌های گذشته انجام شده و اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی امروز با حضور پرشور مهمانان کشوری و لشکری، مسوولان استانی و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برپا شده است.

گفتنی است، در این برنامه سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران پخش می شود و سخنران ویژه مراسم نیز سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران است.

طی سالهای اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن