شهری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد:

هفته آینده تعیین تکلیف شرایط سفر نوروزی به مشهد

کد خبر : 38822

تعداد کیت های ارسالی تست کرونای انگلیسی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از ۱۰۰ عدد است.

صبح مشهد– هفته گذشته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد مقابله با کرونای استان اعلام کرد که این ستاد طرحی را به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده که شرط پذیرش مسافر در هتل ها و مهمانپذیرهایی که تحت نظارت اماکن هستند، علاوه بر مدارک شناسایی، تست پی سی آر منفی با تاریخ ۷۲ ساعت قبل، از مبدا باشد تا مردم در ایام عید سفرهای ایمنی را داشته باشند.

در همین زمینه روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف طرح استان برای سفر مشروط مسافران نوروزی به مشهد، از تصمیم گیری ستاد ملی کرونا در شنبه هفته آینده برای تعیین تکلیف این سفرها خبر داد و گفت: شنبه هفته آینده درباره تعیین تکلیف سفرهای نوروزی و کم و کیف آن در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می شود. به گزارش «خراسان رضوی» دکتر بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزگذشته در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا همچنین از راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونای انگلیسی در مشهد خبر داد و افزود: آزمایشگاه تست ویروس انگلیسی در مشهد راه اندازی شده است ولی تعداد کیت هایی که برای تست این نوع کرونا به ما داده اند زیر ۱۰۰ عدد است و در شرایط خاص از این کیت ها استفاده می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون چند نمونه از موارد مشکوک به کرونای انگلیسی را که در شهرستان کاشمر اتفاق افتاده بود در این آزمایشگاه ،آزمایش کردیم که نتیجه تست ها منفی بود و هیچ اثری از این ویروس جهش یافته در استان نیست. وی همچنین درباره مقدار دقیق سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از محموله دوم واکسن روسی کرونا گفت: این واکسن ها به زودی به استان می رسد که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۰۰۰ دوز است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن