شهری

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر؛

قاسم زوکی‌نژاد، معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد  شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

با مصوبه هیئت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا