استانی

پس از گذر موفق از مرحله تولید نهال همزمان با سراسر کشور:

نهالکاری بزرگ خانوادگی در استان خراسان رضوی

کد خبر : 55999

در راستای تعهدات بین المللی و الزام اجلاس گلاسکو در سال ۲۰۲۱ مبنی بر توقف انتشار گاز دی اکسید کربن درجو توسط کشورهای جهان ، سال گذشته طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با ابلاغ ریاست جمهور و دستور اکید رهبر انقلاب در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسئولیت اجرایی آن را عهده دارشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، این طرح با هدف کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن و افزایش سرانه فضای سبز درسال ۱۴۰۱ در حالی در دست اقدام قرار گرفت که پشتوانه مردمی و همکاری تمام مسئولین اجرایی کشور و به تبع استان خراسان رضوی ، ضامن موفقیت اجرای آن شد.

تمام کسانی که دغدغه داشتن ایرانی سرسبز و قوی دارند باعث شد تا در یک هم افزایی جمعی تولید نهال در کشور آغاز شود به گونه ای که در سطح کل کشور ۱۹۲ نهالستان در سطحی معادل ۱۱ هزار هکتار فعال شد و عملا تمام شهرها و روستاهای کشور تبدیل به کارگاه فعال تولید نهال شدند.

استان خراسان رضوی با تعهد تولید سالانه ۲۲ میلیون نهال و ۸و نیم میلیون کاشت ۹ نهالستان خود را فعال کرد و از تولید سالانه یک میلیون نهال به تولید بیش از ۳۰ میلیون نهال در سال جاری رسید که ۱۶ میلیون آن تولید نهالستانهای دولتی است و در کنار استان خوزستان پیشتاز در تولید نهال کشور شد.

این طرح مردمی و ملی در ایستگاه دوم خود وارد فاز کاشت نهال های تولیدی شده است لذا نهالکاری بزرگ خانوادگی با حضور خانواده ها ، مردم طبیعت دوست ، سمن ها ، دانش آموزان ومسئولین استانی روز شنبه ۱۱ آذر ماه راس ساعت ۹ صبح در کمربند جنوبی سبز مشهد واقع در انتهاب لوار لادن برگزار خواهد شد. تا یکبار دیگر ثابت کنیم که خواستن توانستن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن