اقتصادی

وصول درآمدهای مصوب در خراسان رضوی ۸۴ درصد رشد دارد

کد خبر : 42167

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: وصول درآمدهای مصوب در این استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه معادل ۸۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش صبح مشهد، حسین امیررحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه معادل ۳۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال درآمد در استان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد را چشمگیری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: درآمد مصوب طی این مدت ۳۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال بوده است که ۹۱ درصد آن محقق و وصول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۹۶ درصد درآمدهای وصولی استان طی این مدت از محل درآمدهای مالیاتی بوده که معادل ۳۱ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال می‌شود.

امیر رحیمی افزود: درآمد مصوب امسال خراسان رضوی ۸۶ هزار ۵۹۳ میلیارد ریال است که نسبت به درآمد مصوب سال گذشته ۵۳ درصد و نسبت به درآمد عملکردی ۴۰ درصد رشد داشته است.

درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است. درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می‌شود که دستگاههای دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

درآمد برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون از مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی است.

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن