شهری

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد در همایش تبیین و تشریح موضوعات انتخابات ۱۴۰۲ در جمع دست اندرکاران برگزاری و شوراهای اجتماعی محلات منطقه یک مشهد عنوان کرد:

حضور پرشور مردم در انتخابات در هر سطحی، موجب ناامیدی دشمن و موید مشروعیت نظام است

کد خبر : 56339

فرماندار مشهد گفت: انتخابات همواره در کشور ما رویدادی مهم است ، چرا که مبنای کشور ما از ابتدا مردمی پایه گذاری شده است و همواره تصمیم مردم در سرنوشت کشور اثر گذار بوده است .

به گزارش صبح مشهد، داوری افزود : در کشور ما ابتدا مردم انقلاب کردند و بعد در رای گیری گسترده ، بیش از ۹۸ درصد مردم رضایت خود را اعلام کرده اند؛ این به آن معناست که انتخابات در کشور ما امری نمایشی و فرمایشی نیست بلکه امری واقعی و تاثیرگذار است .

وی افزود : با هر دوره برپایی انتخابات در کشور ، حضور مردم نشان دهنده مشروعیت انقلاب است و می توانیم بگوییم مردم هنوز خودشان انتخاب می کنند و در تصمیم گیری ها مشارکت دارند .
وی تاکید کرد : با این انتخابات در کشور ما واقعی است و جنبه نمایشی و تظاهری ندارد ، اما لازم است تا در هر دوره پرشور تر برگزار شود چرا که حضور پررنگ مردم همچنان به عنوان نشانه مشروعیت انقلاب و نظام مطرح می باشد .
وی متذکر شد : انتخابات در تمامی سطوح و درجات دارای اهمیت است و نمی توان گفت انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری هر یک جایگاه خاص خود را دارد ؛ زیرا تمامی این ها ارکان انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند پس تنها شرکت و حضور در انتخابات است که دارای ضرورت و اهمیت ویژه ای است .
وی در بخش دیگر سخنانش بر اهمیت و حساسیت بیشتر انتخابات امسال نسبت به دوره های پیشین تاکید کرد و گفت : اعتراض ها و اغتشاشات در دوره های مختلف و در اشکال گوناگون وجود داشته است ، اما جریان اغتشاشات امسال دشمن را نسبت به رسیدن اهدافش امیدوارتر کرده است ؛ از این رو انتخابات امسال دارای اهمیت خاصی است .

وی ادامه داد : در جریان نا آرامی ها و اغتشاشات امسال ، جمهوری اسلامی و ارکان آن زیر سوال رفت و بسیاری از حرمت ها شکسته شد و به حدی گسترش پیدا کرد که متاسفانه برخی از افراد انقلابی نیز ناخواسته تحت تاثیر آن قرار گرفتند .
وی افزود : برخی از مردم با این تصور که می توانند پیام اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود در کشور و مشکلات و گرانی ها به گوش مسئولین برسانند ، با جریان اغتشاشات همراهی کردند و همین امر امیدواری را در بین دشمنان افزایش داد .
وی گفت : امسال ضروری است تا با هدایت و آگاهی مردم و تشویق آنها به حضور پرشور پای صندوق های رای این امید دشمنان را ناامید سازیم .
وی ادامه داد : باید آگاهی مردم را افزایش داده و به دشمن بفهمانیم مردمی که با آنها در ظاهر همراهی نموده بودند، تنها به وضعیت مدیریت کشور و کمبودها اعتراض داشتند نه اینکه پرچم مقدس جمهوری اسلامی را آتش زده و اعتقادات را زیر سوال ببرند .
وی تصریح کرد : باید تمام تلاش خود را بکنیم تا با تمامی ظرفیت های موجود مردم را تشویق به حضور در صحنه های مهم انتخاباتی بنماییم .
وی ادامه داد : دشمن هدف گذاری های متعددی برای براندازی و نابودی انقلاب اسلامی طراحی و برنامه ریزی کرده است و یکی از راه های ناامید کردن دشمن می تواند حضور مردم در انتخابات باشد .
وی تاکید کرد ؛ هر یک از ما باید به عنوان یک سفیر عمل کرده و مردم را قانع و آگاه سازیم و به آنها بگوییم که عدم حضور آنها در انتخابات به نفع انقلاب و دین و همچنین کشور ما نخواهد بود .
وی ادامه داد : باید از تمامی ظرفیت های موجود در این راه استفاده کنیم و حتی دانش آموزان و افرادی را که حتی به سن رای دادن نرسیده اند، را نیز از اهمیت این امر واقف سازیم تا فرهنگسازی و نهادینه سازی ریشه ای انجام داده باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن