مدیرعامل بیمه ما جایگاه صنعت بیمه ایران را در سطح بینالملل کمرنگ و حداقلی دانست و اعلام کرد: بر اساس چشمانداز ۱۴۰۴ باید ضریب نفوذ ایران به ۷٫۵ درصد برسد اما هماکنون این جایگاه ۱٫۹ درصد است.
به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد مجید صفدری در نشست خبری شرکت بیمه “ما” با اشاره به نامگذاری امسال، بنگاهداری اقتصادی را مهمترین وظیفه بیمه در این سال عنوان کرد و گفت: شرکتهای بیمه نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند و در این خصوص گسترش فرهنگ بیمه و توجه به نیازهای بیمهای جامعه از ضروریات است.
وی جایگاه صنعت بیمه ایران را در سطح بینالملل کمرنگ و حداقلی دانست و اعلام کرد: بر اساس چشمانداز١۴٠۴باید ضریب نفوذ ایران به ٧.۵درصد برسد اما هماکنون این جایگاه ١.۹ درصد است و این یعنی صنعت بیمه کشور ما باید با سرعت و شدت حرکت کند تا بتواند تا ده سال آینده به این عدد برسد.
مدیرعامل بیمه «ما» تصریح کرد: حق تولیدکننده در صنعت بیمه ایران محفوظ نیست و هر شرکتی میتواند بهراحتی و بدون داشتن پیگرد قانونی، محصول شرکتی دیگر را به مشتریان خود عرضه کند.
صفدری در ادامه به فرهنگ بیمه در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه در کشور ما بر خلاف سایر کشورها توجه کمی به بیمه که مهمترین مسأله حال حاضر است میشود و این نشان از فرهنگسازی ضعیف ما دارد.
وی در خصوص فعالیتها و موفقیتهای این شرکت گفت: شرکت سهامی بیمه “ما” اکنون وارد مرحله تازهای از رشد و تعالی شده است؛ توانگری این شرکت بر اساس بررسیهای بیمه مرکزی ۳۳۱ بوده که در سطح خوبی قرار داریم.
صفدری بیمه زائران در برابر تروریستها را یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته عنوان کرد و افزود: این رشته بیمهای با پوششهای خاص خود برای اولین بار توسط شرکت «ما» ایجاد شد.
وی با اشاره به نبود طبقهبندی مشتری یادآور شد: این مسئله از خلاء صنعت بیمه ایران به شمارمیرود و متأسفانه شرکتهای بیمهای در ایران، مدیریت ارتباطات و مشتری ندارد به طوری که در کوتاه مدت مشتری خود را از دست خواهند داد.