اجتماعیستون اصلی

آمادگی آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به زائران اربعین و زائران پیاده امام رضا(ع)

کد خبر : 7538

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از آمادگی این آستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق و همچنین زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، «خلیل منبتی»، در این باره گفت: سه موکب به نام مبارک امام رضا(ع) در پایانه مرزی مهران، مسیر نجف به کربلا عمود ٢٨۵ و در مجاورت حرم امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: موکب بزرگ «الامام رضا(علیه السلام» در مسیر نجف به کربلای معلی و در زمینی به مساحت۴٠ هزار مترمربع وقف آستان قدس رضوی شده که با ٨ هزار مترمربع بنای ایجاد شده، امکان اسکان و پذیرایی از ۵ هزار نفر را دارد. همچنین در پایانه مرزی مهران نیز ٢ آشپزخانه مرکزی احداث شده که هنگام بازگشت زائران از زیارت اربعین ظرفیت پذیرایی از ١۵٠ هزار زائر امام حسین(ع) را خواهد داشت. در کربلای معلی نیز در مجاورت حرم مطهر امام حسین(ع) موکبی به نام امام رضا(علیه السلام) راه اندازی شده که با محوریت خادمان بارگاه منور رضوی روزانه از ٣٠ تا ۴۵ هزار نفر در طول شبانه روز پذیرایی می کند و تا ٢ روز پس از اربعین حسینی برپاست.

منبتی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: با همکاری خادمان آستان قدس رضوی در سال جاری ۴١ ایستگاه برون شهری و ۴١ ایستگاه درون شهری به ارائه خدمات می پردازند و در ایستگاه های برون شهری روزانه بیش از ١٩ هزار وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در بین زائران پیاده توزیع می شود.

وی افزود: در این ایستگاه ها قابلیت اسکان حداکثر ٢١ هزار و ٢٠٠ نفر از زائران عزیز را فراهم آورده ایم. در داخل شهر مقدس مشهد نیز با مشارکت خادمان و خدمتگزاران بخش های مختلف حرم مطهر رضوی، روزانه ٢٧ هزار وعده صبحانه، ٣۶ هزار وعده ناهار، ٢٧ هزار و ١٠٠ وعده شام و ۵۴ هزار و ۴٠٠ میان وعده بین زائران پیاده امام رضا(ع)توزیع می شود. در ایستگاه های درون شهری آستان قدس رضوی نیز امکان اسکان ٢٣ هزار و ٩٠٠ زائر عزیز فراهم شده است. همچنین در تمامی ایستگاه های درون شهری و برون شهری این نهاد معنوی، خدمات٢۴ ساعته پزشکی و پرستاری به زائران ارائه می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن