اقتصادی

ساماندهی و اصلاح شبکه تامین و توزیع مرغ گوشتی در شهرستان مشهد

کد خبر : 54073

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: به منظور اصلاح و شفاف سازی شبکه توزیع تاکنون برای ۷۸۲ واحد صنفی از ۸۲۰ واحد ، کارت تامین صادر شده است که طی هفته جاری بالغ بر ۴۲۰ واحد راستی آزمایی توسط تیم بازرسی مدیریت جهاد کشاورزی مشهد انجام گرفت .

به گزارش صبح مشهد وی اذعان داشت : عرضه مرغ فله و قطعه بندی شده ممنوع است و عرضه به صورت بسته بندی بشقابی به وزن ۲ کیلوگرم با مجوز دامپزشکی با قیمت مصوب مجاز می‌باشد در غیر اینصورت بدلیل عرضه خارج از شبکه با واحدهایی صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد .

میری دیسفانی اظهار کرد: ۹۵درصد مرغ مورد نیاز مشهد از سایر شهرستان ها تامین میشود و شهرستانهای معین ، متولی تامین ،سهمیه مشخص و موظف به تامین مرغ مورد نیاز بازار مشهد بر اساس سهمیه ابلاغی هستند .

وی افزود : بر اساس برنامه تأمین و توزیع مرغ ابلاغ گردید توزیع مرغ گرم در اختیار همه واحدهای صنفی در هر منطقه و خیابان قرار می گیرد.

میری دیسفانی بیان کرد : قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده جهت عرضه در واحدهای صنفی، بر اساس گرید B و A کیلویی ۷۳ و ۷۹هزار تومان است .

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی توسط بازرسان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول، برای اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی نیز در دستورکار قرار گرفته است بر این اساس، بازرسان جهاد کشاورزی مشهد با حمایت از مصرف کنندگان نیز واحدهای صنفی مرغ را به طورم مستمر پایش و توزیع و عرضه آن ها را پیوسته رصد می کنند و از هر گونه تخلف جلوگیری می کنند.

وی در مورد آمار تخلفات عرضه گوشت مرغ در مشهد اذعان داشت : از ابتدای امسال تا ۱۹ مردادماه از ۸۲۰ واحد صنفی ۶۷۵واحد سطح عرضه مورد بازرسی قرار گرفت که در طی نظارت و بازرسی برای ۸۵ واحد صنفی متخلف پرونده تخلف به مبلغ ۴٫۵میلیارد ریال تنظیم و به تعزیرات حکومتی معرفی و ۴ واحد صنفی پلمپ گردید.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی می توانند با تماس با شماره های ۱۲۴ و ۳۱۷۳۰۱۲۴ شکایات خود را ثبت کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن