اجتماعیاسلاید شوستون اصلیسیاسی

منتخبین شورای پنجم شهر مشهد از تخصص های لازم برای توسعه شهری برخوردارند

کد خبر : 11065

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، نشست بررسی بحران های شهری نظام مدیریت و توسعه پایدار در مشهد حال و آینده؛ به همت مجمع زنان اصلاح طلب استان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این نشست گفت: با مشارکت کیفی و فعال زنان، جوانان و طیف متوسط جامعه اتفاقی بی نظیر در مشهد رقم خورد و متخصص ترین افراد به  شورای شهر مشهد راه یافتند.
وی افزود: در انتخابات اخیر شاهد مشارکت کمی بالای مردم بودیم و همچنین مشارکت فعال در این انتخابات منجر به مشارکت کیفی و خروجی بسیار ارزشمندی برای کشور شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: مشارکت بالا، فعال و کیفی سه گروه اجتماعی طبقه ی متوسط، جوانان و زنان در انتخابات، دو اتفاق مهم را رقم زد.
حسینی تصریح کرد: نخست آن که کمیت مشارکت را بالا برد و شاهد حضور ۷۷٫۵ درصد مردم استان در انتخابات بودیم و دوم علاوه بر بکار بردن انواع مدل های تبلیغاتی اغوا کننده منجر به انتخاب مجدد اعتدال، عقلانیت و خرد ورزی در ریاست جمهوری شد و در شوراهای شهر و روستا  نیز افرادی کارآمد انتخاب شدند.
وی  تاکید کرد: مشهد بعنوان بزرگترین شهر مذهبی جهان اسلام، دومین کلان شهر و یکی از پایتخت های سیاسی کشور همواره  از نظر سیاسی به شکل ویژه مطرح است که در این انتخابات اتفاق بزرگی رقم خورد و افرادی جدید با گرایشی متفاوت روی کار آمدند که از جمله متخصص ترین افراد هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی زندگی شهری را یک ارگانیسم دانست و افزود: همانگونه که  برای تکامل یک ارگانیسم نیاز های  آن باید شناسایی شده، به مقدار و به موقع پاسخ داده شود، شورای شهر نیز مهمترین نهادی است که  می تواند نیاز های شهری را شناسایی کرده و به آن ها به موقع و به مقدار پاسخ دهد و شورای جدید شهر مشهد این ظرفیت بزرگ را دارد.
حسینی با بیان این که مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند؛ تصریح کرد: اگر دکتر روحانی موفق به کسب اکثریت آرا شد به دلیل عملکرد مطلوب دولت یازدهم و اعتماد مردم به کابینه بود.
وی گفت: به عنوان مثال در طول هشت سال دولت گذشته به  ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شده از قبل، چیزی اضافه نشد ولی تنها طی چهار سال دولت یازدهم عدد اشتغال کشور به ۲۳ میلیون رسید و در چهار سال آینده باید به ۲۷ میلیون برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: منتخبان در شوراها نیز باید قدر مردم را بدانند و با شناخت نیازها و پاسخگویی به موقع و مقدار، برای توسعه و عمران شهری تلاش کنند.
حسینی نقش مردم را در این فرآیند تعیین کننده دانست و خاطر نشان کرد: مسئولیت آنان با شرکت در انتخابات پایان نیافته بلکه باید از طریق تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، در امور شهری مشارکت فعال و موثر داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن