اجتماعی

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی:

تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیر متخصص دخالت در حوزه پزشکی است

کد خبر : 47957

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش تخلفات و مداخلات در حوزه پزشکی گفت: هیچ دوره آموزشی زیبایی که دخالت در حوزه پزشکی محسوب شود، نظیر “تزریق ژل و بوتاکس” توسط این نهاد در استان برگزار نمی‌شود.

به گزرش صبح مشهد، افشین رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: در رشته هایی که با سلامت مردم سرو کار دارد و با اقدامات پزشکی ارتباط دارد، فنی و حرفه ای ورود نمی کند و هر مجوزی در این زمینه باطل و جعلی است.

وی بیان کرد: البته آموزشهای مرتبط با زیبایی و آرایشی مانند “تاتو” ابرو مطابق با استاندارهای روز دنیا توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی برای آرایشگران برگزار می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات پزشکی در حوزه زیبایی باید توسط افراد متخصص در حوزه پزشکی ارائه شود و در این خصوص باید فرهنگ سازی شود که مردم به مراکز غیر معتبر و غیر مجاز برای تزریق مواردی مانند ژل و بوتاکس مراجعه نکنند.

هم اکنون ۴۷ مرکز دولتی و هزار و ۸۶ آموزشگاه آزاد در زمینه آموزش فنی و حرفه ای در خراسان رضوی فعالیت دارند که سال گذشته ۱۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر در این مراکز آموزشهای مربوطه را فرا گرفتند.

بر طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ مرکز غیر مجاز زیبایی که بیشتر در زمینه ژل و بوتاکس فعالیت می کردند، در مشهد مهر و موم شده است.

در سالهای اخیر با اقبال مردم به سوی زیبایی و اقداماتی مانند تزریق ژل (لب و صورت) و همچنین تزریق بوتاکس برای رفع چروک و پیری، تخلفات و مداخلات پزشکی در این حوزه افزایش چشمگیری یافته است، به طوریکه برخی از افراد با هدف سودجویی بدون داشتن علم پزشکی به این حوزه ورود کرده‌اند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن