اسلاید شوشهری

محموله جدید داروی «وارفارین» در حال توزیع است

کد خبر : 56522

مسوول رسانه و اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران گفت: محموله جدید داروی «وارفارین» برای بیماران قلبی و عروقی بر طبق اعلام مسوولان سازمان غذا و دارو، اکنون در حال توزیع است و بزودی کمبود آن برطرف خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  ایرنا خراسان رضوی، دکتر مرضیه بذرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمبود این دارو طی روزهای اخیر بدین علت رخ داده است که تاریخ انقضای عمده داروی وارفارین در آخرین دوره توزیع، پایان سال ۲۰۲۳ یعنی نیمه دی ماه امسال است.

وی ادامه داد: به گفته دکتر «ناصر هیراد» معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، داروی وارفارین بیماران قلبی در بازار موجود بود اما به منظور آرامش خاطر بیماران، با هماهنگی‌های صورت گرفته محموله‌های جدید این دارو وارد کشور شده و از ابتدای هفته جاری در سراسر کشور در حال توزیع است و همچنین میزان مناسبی از این دارو تأمین شده و محموله‌های جدید به صورت مرتب وارد کشور خواهند شد.

مدیر روابط عمومی و رسانه انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: در بسیاری از اوقات وارفارین برای بیماران قلبی، داروی جایگزین ندارد و نمونه ایرانی آن نیز فعلا موجود نیست، به بیماران قلبی توصیه می شود تا هنگام توزیع دوباره این دارو از داروخانه ها این دارو را به صورت چند عدد تهیه کنند.

بذر افشان افزود: وارفارین یک داروی ضد انعقاد است که با جلوگیری از تشکیل لخته در رگ های خونی از احتمال ترومبوز یا آمبولی عروقی پس از جراحی قلب باز، سکته مغزی و غیره جلوگیری می کند.

رفع کمبود داروی مبتلایان به پرکاری تیروئید

مسوول رسانه و اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران همچنین با اشاره به کمبود داروی «متی‌مازول» ویژه بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید یا بیمارانی که باید تحت «یدتراپی» یا جراحی قرار گیرند، افزود: این دارو نیز جایگزینی ندارد و کمبود این دارو به دلیل مشکل شرکت‌های تولید کننده در واردات مواد اولیه بوده است.

بذرافشان افزود: به گفته مسوولان سازمان غذا و دارو، مشکلات واردات ماده اولیه این دارو رفع شده و در حال تولید است.

وی گفت: ماه گذشته یک محموله از داروی متی مازول وارد و توزیع شده است.

بیش از یک هزار داروخانه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که افزون بر ۸۰۰ مورد آن در شهر مشهد دایر است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن