شهری

۷۰ درصد از بافت متراکم‌ترین منطقه شهرداری مشهد نیازمند بازآفرینی است

کد خبر : 52472

سرپرست شهرداری منطقه چهار مشهد گفت: ۷۰ درصد از بافت این منطقه، به عنوان یکی از متراکم‌ترین مناطق شهرداری مشهد، نیازمند بازآفرینی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محسن نعیمی مقدم روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه چهار شهرداری مشهد هماهنگی خوبی با دستگاه قضایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هم اینک ۶ محله هدف باز آفرینی در این منطقه وجود دارد که در سال گذشته مبلغ ١٠ میلیارد و امسال برای هر محله ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و پروژه ها در محلاتی اجرا می شود که دارای بیشترین بافت سکونت هستند، همچنین در طرح جدید تفصیلی امتیازاتی برای بافت های موجود درنظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری منطقه چهار مشهد با اشاره به اینکه معضل بافت فرسوده و انجام پروژه های بازآفرینی به سرعت قابل حل نیست، افزود: پدیده بام فروشی نیز در این منطقه زیاد نیست و به دلیل وسعت کمتر منطقه امکان نظارت بیشتر فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: کلان پروژه جمع آوری آب‌های سطحی، پروژه پیاده راه و پیاده سازی، زیرسازی و آسفالت معابر و اصلاح هندسی، ایمن سازی معابر و تملک زمین برای ساخت پارکینگ در محدوده پنجتن از مهمترین پروژه های اولویت دار منطقه هستند.

نعیمی مقدم با اشاره به گره‌های ترافیکی در مناطق “طبرسی و پنجتن” افزود: مهمترین گره ترافیکی منطقه مربوط به محدوده پنجتن است و راهکار وضعیت موجود یک‌طرفه کردن خیابان است، طبق نظرسنجی شهروندان یک طرفه کردن تبعات اجتماعی زیادی برای کسبه دارد و در حال مطالعه برای اجرای طرح با کمترین تبعات هستیم.

وی ادامه داد: برای ترافیک در منطقه طبرسی نیز به جز عقب‌نشینی پروژه دیگری در دست اجرا نیست که این اقدام نیازمند اعتبار زیادی است.

سرپرست شهرداری منطقه چهار مشهد ادامه داد: ۲ هزار و ۶۰۷ هکتار حریم در سطح منطقه وجود دارد و سیاست حفظ وضع موجود حریم است، ۳۰۰ هکتار اراضی موجود نیز ظرفیت خوبی برای انتقال مشاغل و کارگاه های صنعتی است.

وی گفت: منطقه چهار واقع در شمال شرق مشهد دارای سه ناحیه و ۱۱ محله است، همچنین این منطقه پذیرای ۳۲ هزار اتباع خارجی دارای کارت اقامت است.

شهر مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است.

شهرداری منطقه چهار مشهد هزار و ۳۴۵ هکتار وسعت دارد که جمعیتی بالغ بر ۲۶۲ هزار نفر در قالب ۷۶ هزار و ۶۰۰ خانوار در آن ساکن هستند و سکونت ۱۹۵ نفر در هر هکتار این منطقه را به عنوان متراکم ترین منطقه شهرداری مشهد تبدیل کرده است .

این منطقه در سال ۱۳۷۳ تاسیس و از نظر جغرافیایی در شمال شرق مشهد واقع شده که از شمال به بلوار پنجتن و کشف رود، از شرق به بلوارهای شهید مفتح، امت، شهید آوینی و بزرگراه شهید بابانظر، از جنوب به تقاطع غیر همسطح شهید گمنام بلوارهای وحدت و مجلسی شرقی و از غرب نیز به بلوارهای طبرسی جنوبی، تقاطع غیر همسطح فجر و طبرسی شمالی محدود می‌شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن