اجتماعیاخبار مهماستانی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفتگو با صبح مشهد؛ افزایش شکایت از بانوان آرایشگر ارتباطی به آموزشگاه داران ندارد/ آماده برگزاری گشت های مشترک با اتحادیه هستیم

کد خبر : 18199

این که گفته شده یکی از علت افزایش شکایت ها از بانوان آرایشگر به عملکرد آموزشگاه داران تحت مجوز ما بر می گردد، قبول ندارم!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی از آمادگی برگزاری گشت های مشترک با اتحادیه صنف بانوان آرایشگر در خصوص شناسایی و برخورد با واحدهای صنفی فاقد مجوز که خدمات آموزشی ارائه می دهند، خبر داد. به گزارش صبح مشهد، افشین رحیمی گل خندان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: افزایش شکایت از بانوان آرایشگر، ارتباطی به عملکرد حوزه آموزشگاه داران تحت نظارت ما ندارد.
وی ادامه داد: مدیران آموزشگاهی ما به روز رسانی دانش و هنر خویش، سعی می کنند کارآموزان خود را با جدید ترین متدهای روز دنیا آشنا کنند.
رحیمی خاطر نشان ساخت: در صورت درخواست انجمن مراقبت زیبایی در خصوص حضور اساتید خارجی جهت آموزش های روز دنیا، هماهنگی و مجوز های لازم را از مراجع ذیربط خواهیم گرفت.
وی گفت به عنوان مثال در خصوص خیاطی، استادی از کشور عربی مصر دعوت شد و مدیران آموزشگاهی با حضور در دوره ای که برگزار شد، دانش و هنر خود را با جدیدترین دستاوردهای جهانی، به روز نمودند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در خصوص حمایت های اداره متبوعش از واحدهای آموزشی اظهار کرد: ما هر رشته ای که در آموزشگاه های آزاد قابلیت آموزش دارد را در فنی و حرفه ای تعطیل می کنیم و هر تفاهم نامه ای که با دستگاه ها و ارگان های دولتی منعقد می کنیم، را جهت اجرا به آموزشگاه ها واگذار می کنیم. وی ادامه داد به عنوان مثال: اجرای ۱۰۰ درصد تفاهم نامه فنی و حرفه ای با شرکت گاز را آموزشگاه های آزاد به عهده دارند و این در خصوص آموزش و پرورش ۵۰ درصد است.
وی افزود: در راستای توانمند سازی بانوان هم تفاهم نامه ای با وزرات کشور منعقد شده که ۶۰ درصد عملیات آموزشی آن را، آموزشگاه داران آزاد انجام می دهند.
رحیمی در بخش دیگر گفتگو به فعالیت ۹۹۵ آموزشگاه فعال در استان خراسان رضوی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: سیاست ما تقویت بخش خصوصی آموزشگاهی می باشد. وی گفت در صورت دریافت گزارش فعالیت واحدهای غیر مجاز آموزشی، یا آموزش در واحدهای آرایشگری و یا برگزاری همایش های آموزشی بدون مجوز ابتدا تذکر و در صورت تکرار معرفی به اماکن، پلمپ و ارجاع به دادگاه انجام خواهد شد. در برخی موارد هم مشاهده شده در همایشی، به تبلیغ و معرفی محصول پرداختند! که این هم از مصادیق تخلف می باشد.
وی افزود: بازرسان ما بصورت مشتری و ناشناس وارد سالن های آرایشگری شده و در صورت مشاهده موارد آموزشی، تذکر لازم را خواهند داد!
رحیمی در خصوص مشکلات بیمه ای مدیران آموزشگاهی گفت: انجمن صنفی سالن های زیبایی کشور در دیدار با وزیر وقت کار و امور اجتماعی و جناب دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، موضوع را مطرح و هم اکنون مشکل از طریق قوه مقننه و قانون گذاری در حال بررسی و پیگیری می باشد.
وی از تلاش های رسانه صبح مشهد جهت پیگیری مشکلات آموزشگاه داران و سالن های زیبایی تشکر نمود و خاطر نشان ساخت: آمادگی ارائه مجوز برگزاری سمینارهای آموزشی هستیم و چنانچه خود آموزشگاه داران درخواست کنند، استاندارد های آموزشی را تغییر و به روز خواهیم کرد.
رحیمی ادامه داد: به روز رسانی ۳ مؤلفه دارد که تجهیزات، مربی و محتوای نو از عناوین آن می باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن