اسلاید شواقتصادی

بعد از گذشت هفت سال صورت می‌گیرد؛

اولین حضور نمایشگاهی شرکت‌های ایرانی در عربستان سعودی

کد خبر : 54359

نماینده شرکت فرست عربیا در ایران گفت: نمایشگاه و همایش بین‌المللی کالا و خدمات حلال سعودی از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی ریاض برگزار می‌شود.

علیرضا صدرزاده در جمع خبرنگاران ضمن دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این رویداد بین‌المللی بیان کرد: براساس برنامه چشم‌انداز توسعه اقتصادی عربستان سعودی در سال ۲۰۳۰ حجم تجارت کالای حلال در عربستان از رقم ۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، به بیش از ۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد یافت .

وی در توضیح این افزایش و راهکارهای تحقق آن گفت: در این برنامه با توجه به اینکه عربستان زادگاه اسلام می باشد مقرر گردیده تا بورس توزیع کالا و خدمات حلال نیز به عربستان منتقل شود همانگونه که مبادلات نفت خام فارغ از محل تولید و مصرف در بورس های معتبر دنیا نظیر بورس لندن یا سنگاپور انجام می شود مبادلات کالای حلال نیز فارغ از محل تولید یا مصرف به عربستان سعودی منتقل گردد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه کلیه کالاهای تولیدی ایران بصورت حلال تهیه شده و به راحتی قابلیت دریافت نشان حلال را دارند تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی بایستی از ظرفیت این نمایشگاه و ارتباطات ایجاد شده در حاشیه آن استفاده نموده و بازار خود را توسعه دهند .

وی در تشریح کالا و خدمات ارایه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: خدمات در ۷ زیر گروه اصلی شامل غذای حلال ، پوشاک حلال ، درمان و خدمات پزشکی حلال ، سفر وگردشگری حلال ، تحصیل و آموزش حلال ، محصولات آرایشی و بهداشتی حلال و بانکداری و خدمات مالی حلال درر این نمایشگاه خواهد بود .

صدرزاده افزود: درکنار این نمایشگاه دومین همایش تجارت کالا و خدمات حلال نیز در تاریخ ۲۸ آبان ماه درمرکز همایش های بین المللی ریاض برگزار می گردد که بزرگترین همایش در این زمینه در دنیا می باشد .

وی افزود در دوره گذشته این نمایشگاه، بیش از ۲۰۰ شرکت از ۲۸ کشور دنیا حضور یافته و آخرین دست‌آوردهای خود را به نمایش گذاشتند. همچنین اینکه این نمایشگاه که در فوریه سال ۲۰۲۲ برگزار شد قریب به ۴۵۰۰ بازدید کننده از ۴۳ کشور دنیا داشت.

وی افزود :پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال قریب به ۳۰۰ شرکت از ۳۵ کشور دنیا حضور یافته و بیش از ۱۰ هزارنفر از ۵۰ کشور از نمایشگاه بازدید نمایند .

خاطر نشان می‌شود نمایشگاه و همایش بین‌المللی حلال ۲۸ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی ریاض عربستان سعودی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد به آدرس www.epma.ir/new/halal مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن