پایتخت فرهنگ اسلامی

ارسال ۷۶۴۳ اثر به دومین جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات»

کد خبر : 53291

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات» از ارسال ۷ هزار و ۶۴۳ اثر از داخل و خارج کشور به دومین دوره این جشنواره در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز،امین ابراهیمی با اشاره بر اینکه دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات در دو بخش برگزار شده است، اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره در مجموع ۳ هزار و ۷۸۱ اثر در بخش مزارات(مزارهای اسلامی)» و ۳ هزار و ۸۶۲ اثر در بخش «نیایش (در ادیان آسمانی)» از ۱۰۷۱ عکاس دریافت کرد.

وی با بیان اینکه عکاسانی از ۵۲ کشور جهان در این دوره از جشنواره مزارات شرکت کردند، گفت: ۳۵۳ عکاس خارجی از کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا، انگلستان، اسپانیا، سریلانکا، ایتالیا، رومانی، پاکستان، عراق، فلسطین، هندوستان، ترکیه و غیره آثارشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

ابراهیمی افزود: همچنین ۷۱۸ عکاس ایرانی در دومین دوره جشنواره بین‌المللی عکس مزارات شرکت کردند به طوری که از تمامی استان‌های کشور همچون دوره نخست جشنواره شرکت‌کننده داشتیم.

اتمام داوری آثار

در ادامه دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی عکس مزارات بیان کرد: آثار رسیده به دومین دوره جشنواره با حضور تمامی اعضای هیئت داوران از جمله رها بیلر از ترکیه، محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، مهدی مقیم‌نژاد و ابراهیم بهرامی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خردادماه در مدت حدود ۲۰ ساعت در مشهد در محل نگارخانه رضوان داوری شد.

وی در خصوص وجه تمایز داوری این دوره جشنواره نیز گفت: در این دوره هیئت داوران با سختگیری بیشتری نسبت به دوره نخست به بررسی آثار پرداختند و از انتخاب عکس‌های مشابه دوره نخست که در کتاب جشنواره به چاپ رسیده است، پرهیز کردند. بی‌شک این امر مرحله داوری دومین دوره را سخت‌تر کرد.

اعلام نامزدهای جوایز در ۱۰ تیرماه

ابراهیمی ادامه داد: بدین ترتیب با توجه به بررسی‌های هیئت داوران، فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان و نامزدهای جوایز طبق اعلام فراخوان جشنواره در ۱۰ تیرماه سال جاری در سایت آن به نشانی www.photo.mazaar.net و همچنین سایت‌های معتبر عکاسی منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراحل تدوین کتاب دومین جشنواره بین‌المللی عکس مزارات نیز در حال انجام است که امیدواریم در آیین اختتامیه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان، از این کتاب هم رونمایی شود.

به گزارش تسنیم، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در ادامه فعالیت‌های خود با محوریت مکتب هنر رضوی، این جشنواره را با همکاری معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن