شهری

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد: 

 ارزش گذاری فلزات گرانبها در مشهد قابل انجام است

کد خبر : 56148

 مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : خوشبختانه درحال حاضر ارزش گذاری فلزات گرانبها در مشهد قابل انجام است و ایم موضوع بخشی از مشکل را برای صادرات طلا و جواهرات مرتفع خواهد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته مشهد، امیررضا رجبی افزود: یکی از موضوعاتی که مدت ها مطرح است و بیش از یکسال و اندی پیگیر آن بودم ،ارزش گذاری فلزات گران بها است که قبلاً فقط در بانک مرکزی این کار انجام می‌گرفت و همین موضوع باعث می‌شد که در حوزه صادرات طلا و جواهر ارزش گذاریش ابتدا در بانک مرکزی انجام و سپس صادر شود و عملاً این بحث از گمرکات خراسان خارج می‌شد.

وی بیان داشت : موضوع دیگر نیز در بحث ارزش گذاری سنگ‌های قیمتی است که این سنگ‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود که خوشبختانه با مذاکراتی که اخیر سازمان صمت خراسان رضوی و

معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت انجام شده، معاونت معادن و فرآوری مواد پذیرفت، ساز و کار ارزش گذاری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به استان خراسان رضوی تفویض شود.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: درحال حاضر مشغول مذاکرات هستیم تا سازوکار آن را فراهم سازیم و این در حالیست که با اجرای این موضوع، ارزش گذاری طلا و جواهرات و همچنین سنگ‌های قیمتی را در مشهد ارزش گذاری می‌شود و همچنین صادرات آن از شهرمان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت هشتمین نمایشگاه طلاو جواهر ، نقره و ماشین آلات را چگونه ارزیابی می کند، گفت: توقعی که من از نمایشگاه طلا و جواهر دارم به عنوان یک حوزه صنعت، معدن و تجارت است و بطور قطع با بقیه تفاوت هایی خواهد داشت . من در بازدید از این گونه نمایشگاه‌ها تمایل دارم دراین حوزه، تولیدات داخلی و ماشین آلات بروز و پیشرفته بیشتری مشاهده کنم. خوشبختانه در نمایشگاه امسال بخش زیادی از این نمایشگاه به ماشین آلات تولیدی وبه صنف تولیدات طلا و جواهر اختصاص داشت.

امیر رضا رجبی ادامه داد: خوشبختانه ما در تولید ماشین آلات مرتبط با صنعت طلا و جواهر در استان خراسان و سایر استان‌های کشور تقریباً به یک حد قابل قبولی در این صنعت دست یافتیم و لازم به یادآوریست که طراحی آن ها نیز توسط شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان انجام می شود که همین موضوع باعث رونق این صنعت می شود.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه ماشین سازی وماشین ابزار حوزه تولیدی کار کنیم ، آن زمان است که برای صادرات حوزه طلا و جواهرمی توانیم ، ادعا داشته باشیم .به اعتقادمن تا زمانی که ماشین آلات ما وابسته به کشورهای دیگر باشد آن ها همیشه چند قدم از ما جلوترند و اگر ما می‌خواهیم در حوزه و یا در صنف طلا ،جواهر و نقره موفق شویم که ازظرفیت‌های خوبی برای توسعه بازار و صادرات برخوردار است ، باید در حوزه ماشین آلات نیز ورود پیدا کنیم که خوشبختانه نمونه‌های خوبی در نمایشگاه در حوزه ساخت طلا و جواهرعرضه شده است و در طراحی آن نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم .

مدیر کل سازمان صمت استان با اشاره به شرکت‌های خوبی که در مجموعه استان و مشهد شکل گرفته است ، توضیح داد: این شرکت ها در حال ثبت برندهای خوبی هستند و به نظر من این شرکت ها توسعه برندینگ را در حوزه طلا و جواهرمی توانند به کارگیر بگیرند که این موضوع نیز اتفاق خوبی است که رخ داده است.

امیر رضا رجبی افزود: چندین نمونه خوب نیز در حال صادرات است که امیدوارم بتوانیم مشکل آن ها را نیز مرتفع نماییم . همچنین باتوجه به ظرفیتی که در حوزه نقره وجود دارد ومیزانی که نقره را می‌توانند به همراه خود ببرند نیز این مشکل باید به کمک اداره صمت و بانک مرکزی حل شود .

وی تاکید کرد: به اعتقاد من هر سرمایه‌گذاری در حوزه تولید هم به نفع سرمایه‌گذار و همچنین به نفع اشتغال و تولید ناخالص داخلی کشور می‌باشد که این مهم‌ است . در واقع اگر کسی می‌خواهد در حوزه طلا و جواهر سرمایه‌گذاری کند بهتراست که این سرمایه گذاری در حوزه تولید انجام شود تا هم ارزش پولش حفظ شود وهمچنین به رونق کشور کمک نماید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن